مشهد/سرپرست معاونت آب وزارت نیرو:

با 21 کشور جهان در زمینه تامین آب همکاری داریم

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در حال حاضر با 21 کشور جهان در زمینه تامین آب همکاری داریم.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علیرضا دائمی در حاشیه برپایی سه نمایشگاه بین المللی و تخصصی در این شهر با بیان این مطلب افزود: این همکاری ها در دعرصه های مختلف به ویژه در تاسیسات آبی است.

وی تصریح کرد: با این حال بدخواهان زیادی نیز با مشکل آفرینی های خود برای این عرصه، سبب بروز مسائل مختلف شده اند.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با بیان این که در بحث خطوط انتقال آب وجوه مشترکی با صنعت گاز داریم، افزود:باید برای استفاده از امکانات موجود به بهترین شکل ممکن به یکدیگر کمک کنیم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از روش های نوین در مدیریت آب و فاضلاب در کشور ابراز داشت: کشور ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته که همین امر سبب تامین آب با دشواری شده است.

دائمی با بیان این که در حال حاضر 99 درصد جمعیت شهری و حدود 90 درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند، تاکید کرد: از این حیث جز کشور های موفق در زمینه تامین و توزیع آب در جهان به شمار می اییم.

وی با تاکید بر این که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید دستاوردهای خود را به بهترین شکل به عرضه بگذاریم، متذکر شد: طرح های بزرگی نیز در حال حاضر در سطح کشور در زمینه آب و فاضلاب در حال انجام است.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو خاطر نشان کرد: آبرسانی به فلات مرکزی ایران از طریق دریای خزر و خلیج فارس از جمله مهم ترین این طرح ها است که نقش تاثیر گذاری را در بحث تامین آب سالم و بهداشتی در کشور دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.