در شهرهاي خورشيدي نياز افراد جامعه به انرژي برطرف مي شود

با ساخت و بکار بردن تجهيزات در شهرهاي خورشيدي مي توان بسياري از انرژي هاي لازم براي افراد جامعه را برطرف کرد.

آزاده عباسي، مدير حوزه پژوهش موسسه تحقيقاتي فناوري خورشيدي در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: تغييرات آب و هوايي، بحران توليد و مصرف انرژي و آلودگي هوا از جمله مسائل عمده اکثر کشورهاي جهان در قرن حاضر است که برنامه ريزي ها و سياست هاي اجرايي آنها را تحت تاثير قرار مي دهد.
 
وي افزود: به دليل افزايش جمعيت در شهرها و در نتيجه افزايش ميزان تقاضاي انرژي لازم در آنها بحث انرژي بيش از پيش نمايان شده است.
 
عباسي اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 75 درصد انرژي توليدي جهان در شهرها مصرف مي شوند و به طور متوسط 80 درصد دي اکسيد کربن انتشار يافته به جو نيز از شهرها توليد شده است.
 
وي تصريح کرد: شهر خورشيدي شهري با استاندرد هاي کيفي زندگي است که در آن علاوه بر کاربرد معماري خورشيدي از تجهيزات مرتبط براي برطرف کردن نيازهاي شهري افراد جامعه استفاده مي کنند.
 
** الگوهاي خاص ساختمان هاي خورشيدي يکي از ويژگي هاي شهر هاي خورشيدي است
 
وي عنوان کرد: اين شهر، شهري است هوشمند و دوستدار طبيعت که آخرين تکنولوژي هاي مرتبط با انرژي خورشيدي در راستاي پياده سازي زندگي سبز در آن مورد استفاده قرار مي گيرد.
 
عباسي تاکيد کرد: استفاده از انرژي پاک به خصوص انرژي خورشيد براي تامين انرژي مورد نياز در بخش هاي خانگي، تجاري، اداري و حمل و نقل و طراحي و ساخت ساختمان ها بر اساس الگوهاي ساختمان هاي خورشيدي از ويژگي هاي عمومي شهر هاي خورشيدي هستند.
 
وي يادآور شد: مي توان از ديگر ويژگي هاي شهر هاي خورشيدي به طراحي شهر، خيابان ها، فضاي سبز، که به طوري ساخته شده اند تا حداکثر انرژي خورشيدي را فراهم کنند، توجه به مسير خورشيد، وزش باد و عوامل آب و هوايي در طراحي شهر و استفاده مجدد از منابعي مانند آب و جمع آوري آب باران نيز اشاره کرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار