آسانژ خواستار مصونيت قضايي شد

مؤسس ویکیلیکس در هراس از تعقیب قضائی آمریکا به دلیل انتشار اسناد محرمانه این کشور، خواستار دریافت ضمانت‌های دیپلماتیک شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس تريبيون، جولیان آسانژ مؤسس ویکیلیکس خواستار ضمانت‌های دیپلماتیک بمنظور اطمینان از در امان بودن از تعقیب قضائی آمریکا به دلیل انتشار اسناد محرمانه این کشور در صورت استرداد به سوئد شد.

وی در سفارت اکوادور در لندن در این باره اعلام کرد: این به ضمانت‌هایی مربوط می‌شود که انگلیس، آمریکا و سوئد باید بدهند.

وی افزود: به طور مثال اگر آمریکا بتواند تضمین کند که من در آنجا در ارتباط با فعالیت‌های ویکیلیکس مورد محاکمه و تعقیب قضایی قرار نخواهم گرفت، تضمینی مهم خواهد بود. ضمانت‌های دیپلماتیک قطعا مؤثر خواهند بود.

آسانژ همچنین در انتقاد از دولت استرالیا به دلیل عدم پیگیری جدی پرونده خود خاطرنشان کرد: این یک پرونده سیاسی بسیار جدی است که دولت استرالیا باید با جدیت با آن برخورد کند.

آسانژ هفته گذشته برای فرار از استرداد به سوئد به سفارت اکوادور در انگلیس پناهنده شد و بار دیگر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت و خبرساز شد.

بر اساس این گزارش، آسانژ در هراس است که از سوی استکهلم به آمریکا مسترد سود و در آنجا به جرم جاسوسی مورد محاکمه قرار گیرد.

آسانژ متهم به افشای صدها هزار تلکس نظامی آمریکا درباره جنگ‌های عراق و افغانستان و تلکس‌های دیپلماتیک آمریکا در پایگاه اینترنتی ویکیلیکس است.

برچسب ها: آسانژ ، قضایی ، ویکیلیکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار