قابل توجه مادران باردار؛

ايستادن به مدت طولاني مانع از رشد جنين مي شود

مطالعات نشان مي دهند، کار کردن طولاني مدت به هنگام بارداري خطر به دنيا آمدن نوزادان نارس ، نوزادان کم وزن و به دنيا آمدن جنين مرده را افزايش مي دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محققان دراين تحقيق شرايط کار براي زنان باردار از جمله ساعات طولاني کار، بلند کردن اجسام، شيفت هاي شبانه ، ساعات طولاني ايستادن و يا نشستن را مورد بررسي قرار دادند.
آنها دريافتند سي و هشت درصد زنان باردار  به مدت طولاني مي ايستند، چهل و پنج درصد آنان براي مدت زمان طولاني راه مي روند،‌ شش درصد زنان با مشاغلي سر و کار دارند که بايد اجسام سنگين را جا به جا کنند و چهار درصد نيز در شيفتهاي شبانه کار مي کنند.
به گفته محققان، افرادي که به هنگام بارداري و زمان کار کردن مدت زمان طولاني مي ايستند و مشاغلي از جمله تدريس،‌مراقبت از کودکان و ‌فروشندگي دارند نوزاداني به دنيا مي آورند که سرشان به اندازه يک سانتيمتر کوچک تر از ديگر نوزادان است و اين بدان معناست که اين نوزدان به خوبي رشد نمي کنند.
به علاوه، آنها دريافتند کار کردن سي و چهار تا سي و هشت ساعت در هفته به هنگام بارداري تأثير منفي بر نوزادان ندارد اما زناني که چهل ساعت در هفته کار مي کنند در مقايسه با زناني که کمتر از بيست و پنج ساعت در هفته کار مي کنند نوزادان کوچک تري به دنيا مي آورند.
 محققان مي گويند نوزاداني که در دوران جنيني در چنين شرايطي به سر مي برند سرشان يک سانتيمتر کوچک تر و وزنشان نيز صد و چهل و هشت تا صد و نود و هشت گرم کمتر از ساير نوزادان است./عط
برچسب ها: بارداری ، جنین ، نوزادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار