امضاي تفاهم نامه بين سازمان بورس و صندوق توسعه ملي

امروز در مراسمي تفاهم نامه همكاري بين سازمان بورس و صندوق توسعه ملي با حضور وزير اقتصاد به امضا رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي صالح آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم امضاي اين تفاهم نامه گفت: در حال حاضر حجم بازار از نظر ارزش معاملات و زيرساخت هاي الكترونيكي و ساير موارد افزايش چشمگيري يافته است به طوري كه در سال 84 حجم معاملات 5 هزار و 500 ميليارد تومان بوده كه فقط سال گذشته در فرابورس اين رقم به بيش از 8 هزار ميليارد تومان رسيده است.
وي ادامه داد: همچنين حجم معاملات در بورس كالا سال گذشته به 31 ميليارد تومان رسيده، ضمن آنكه تعداد كدهاي معاملاتي به 5 تا 6 ميليون كد معاملاتي رسيده است اين در حالي است كه هنوز سهام عدالت در نظر گرفته نشده كه اگر حجم معاملات آن هم در نظر گرفته شود ميزان معاملات بازار سرمايه به طور  حتم افزايش چشمگيري خواهد داشت.
وي ادامه داد: در حال حاضر 40 صنعت در بورس فعال هستند كه فعاليت آنها با توجه به نامگذاري امسال به سال حمايت از توليد، سرمايه و كار ايراني از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي ادامه داد: حمايت دولت در سال هاي اخير نقش مهمي در افزايش ارتقاي جايگاه بازار سرمايه در كشور داشته به طوري كه اجراي اصل 44 قانون اساسي برگزاري جلسات متعدد مربوط به بازار سرمايه با حضور رئيس جمهور و جلسه اخير اصل 44 به رياست رئيس جمهور و همچنين برگزاري جلسه با حضور رئيس كل بانك مركزي در 2 و 3 روز گذشته نقش مهمي در توسعه بازار سرمايه داشته است.
وي در پايان گفت: امضاي اين تفاهم نامه با صندوق توسعه ملي به طور حتم راهكار مناسب براي حمايت بيشتر از شركت هاي بورسي فعال در اقتصاد كشور است.
در ادامه مراسم فرزين مديرعامل صندوق توسعه ملي با بيان اينكه وظيفه اصلي صندوق توسعه ملي حفظ منابع مازاد نفتي و سرمايه گذاري آن در بخش هاي مورد نياز است گفت: صندوق تاكنون در اين راستا اقدام به امضاي تفاهم نامه 10 ميليارد دلاري با وزارت صنعت، معدن و تجارت و قرارداد 14 ميليارد دلاري با وزارت نفت كرده است.
حسيني وزير اقتصاد نيز با بيان اينكه منابع صندوق نقش مهمي براي توسعه بخش هاي عمومي و خصوصي دارد گفت: از سال گذشته سازمان بورس و شركت هاي بورسي تلاش فراواني براي نقد شوندگي در بازار سرمايه داشته اند كه با تجهيز 10 هزار و 500 ميليارد تومان منابع جديد فشار از روي بانك ها برداشته خواهد شد.
وي ادامه داد: مردم هم در اين راستا استقبال خوبي از بازار سرمايه داشته اند، سرمايه گذاري در بازار سرمايه نظر همه اركان كشور است كه بازدهي و نقد شوندگي آن از سوي همه اركان نظام در حال پيگيري است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار