يك كارشناس امنيت فناوری اطلاعات مطرح كرد؛

اختصاص نیافتن بودجه مناسب برای امنیت وب‌گاه‌های حاکمیتی

يك كارشناس امنيت فناوری اطلاعات، دليل اصلي به خطر افتادن امنيت وب‌گاه‌های حاکمیتی را استفاده از تجهيزات خارجي و اختصاص ندادن بودجه مناسب جهت ارتقای امنیت عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مهندس علي كاظمي، با اشاره به اين موضوع كه امنيت در وب‌گاه‌هاي دولتي نبايد به تجهيزات خارجي وابسته باشد، گفت: بسياري از ابزارهاي برقراري امنيت در كشور فايروال‌ها و آنتي‌ويروس‌هاي خارجي هستند كه از يك سو امنيت و از سوي ديگر ناامني ايجاد مي‌كنند.
وي ادامه داد: برخي از مديران ما باور ندارند كه ممكن است وب‌گاه سازمان آنها نيز مورد حمله هكرها قرار بگيرد و همين موضوع باعث مي‌شود كه براي برقراري امنيت، بودجه لازم را اختصاص ندهند.
به گفته مهندس كاظمي در بسياري از موارد درز اطلاعات به دليل بي احتياطي مديران وب‌گاه است كه وب بيس كردن نرم‌افزار يك ديتاسنتر از آن دسته است.
وي در اين باره خاطرنشان كرد: متخصصان بايد اين موضوع را در نظر داشته باشند كه امنيت وب‌گاه بايد در تمامي سطوح شبكه، سرور، سيستم عامل، نرم‌افزار و كاربرها برقرار شود و بي‌توجهي به يكي از اين سطوح، كل سيستم امنيتي را مختل مي‌كند.
كاظمي ادامه داد: ممكن است يك وب‌گاه دولتي هك نشود، اما به راحتي به وسيله يك فلش مموري ويروسي، اطلاعات آن خارج شود كه بهترين وسيله براي نفوذ به وب‌گاه‌ها و اطلاعات سازمان‌هاي دولتي محسوب می شود.
مهندس كاظمي در پایان با اشاره به اين موضوع كه تنها مجهز بودن سيستم وب‌گاه، مانع اصلي درز اطلاعات نيست، گفت: گاهي بايد به اين موضوع نيز توجه كرد كه چه نوع اطلاعاتي بر روي وب‌گاه قرار مي‌گيرد. ممكن است برخي اطلاعات در نگاه اول محرمانه به نظر نيايد اما تركيب آن با ساير اطلاعات، دردسرساز باشد./عط
برچسب ها: وبگاه ، ویروس ، اطلاعات ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار