سمنان/

حجاب عقل را از طغیان و سرکشی دور می‌کند

امام جمعه کلاته‏خیج با بیان اینکه رعایت حجاب حکم اجتماعی است، گفت: حجاب شرایطی را فراهم می‌آورد تا عقل بتواند در جامعه، از چیرگی شهوات جنسی جلوگیری کرده و از طغیان و سرکشی دور بماند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حجت‏الاسلام علی خداپرست در گردهمایی بزرگ بانوان شهر کلاته‏خیج با موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: از نظر قرآن، حجاب یک حکم اجتماعی است که حتی از سوی کسانی که حیا و شرمی ندارند هم باید رعایت شود.

وی گفت: حتی افراد بی‌اخلاق نیز به عنوان یک شهروند، موظف هستند حجاب را رعایت کنند تا زمینه و بستر این بی‌اخلاقی‌ها در جامعه فراهم نیاید.

امام جمعه کلاته‏خیج افزود: حجاب به معنای پوشش مناسبی است که دو جنس مخالف را نسبت به هم در حالتی شبه عفت قرار می‏دهد و از سرکشی و چیرگی نفس شهوانی و جنسی باز می‏دارد.

خداپرست با اشاره به موضوع حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: کسانی که دارای عفت نفس هستند، از آمادگی بیشتری برای حجاب برخوردار هستند زیرا نفس آنان تحت مدیریت عقل و فرمان‏فرمایی آن قرار دارد.

وی ادامه داد: بر همه شهروندان امت اسلامی لازم است تا قانون حجاب را به عنوان یک رفتار اجتماعی و هنجاری مراعات کنند، زیرا هدف اسلام ایجاد جامعه‏ای است که شرایط مناسب بروز فضایل اخلاقی و چیرگی رفتارهای هنجاری و عقلانی در آن فراهم آید.

امام جمعه کلاته‏خیج اضافه کرد: حجاب شرایطی را فراهم می آورد تا عقل بتواند در جامعه، از چیرگی شهوات جنسی جلوگیری کرده و از طغیان و سرکشی دور بماند.

وی هدف از قانون حجاب در اسلام را دستیابی به عفاف عنوان کرد و افزود: هدف از قانون حجاب در اسلام، دستیابی به عفاف و فضیلتی نفسانی و اخلاقی است که از طریق آن برای شخص و جامعه این فضیلت فراهم می‌آید.

خداپرست تاکید کرد: حجاب شرایط مناسبی را برای شهروندان مهیا می‏کند و موجب می‏شود تا شرایط دستیابی به عفت و فضیلت آسان‏تر گردد، از این رو خداوند در آیه 59 سوره "احزاب"، حجاب را عامل مهمی برای مصونیت از اذیت و آزار از سوی دیگران به ویژه بیمار دلان برمی‏شمارد.

وی گفت: حجاب یک قانون اسلامی و حکم شرعی است که مراعات آن از سوی همه شهروندان لازم بوده و این بدان معناست که مخالفان حجاب، افزون بر اینکه گناهی مرتکب شده و در آخرت مجازات می‏شوند، همچنین باید به عنوان بزهکاران و قانون‏شکنان مجازات شوند.

امام جمعه کلاته‏خیج با بیان اینکه مناجات شعبانیه یک دوره کامل انسان‏سازی است، افزود: مفاهیم عظیمی در این مناجات استفاده و توصیه شده که در ماه مبارک شعبان در خواندن آن مداومت شود چرا که برکات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

این مراسم به مناسبت روز حجاب و عفاف در زینبیه شهر کلاته‏خیج برگزار شد./ج1

برچسب ها: سمنان ، حجاب ، شهوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.