شناگر تيم ملي:

ركورد هاي مطلوب فدراسيون فضايي است / ما فوق توانايي ما، توقع دارند!!

شناگر تيم ملي گفت: رسيدن به ركورد هاي تعيين شده از سوي فدراسيون دور از دسترس است .

سعيد آشتياني شناگر  تيم ملي كشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: پيش از اعزام تيم ملي به رقابت هاي تركيه و ما لزي به مسئولان فدراسيون اعلام كردم كه به دليل مشكل تحصيلي نمي توانيم تيم ملي را در اين  رقابت ها همراهي كنم اما يكي از مسئولان فدراسيون در مصاحبه اي اعلام كرد كه به دليل اينكه من نتوانستم تمرينات خوبي را انجام دهم ديگر در تيم ملي جايي ندارم اما بايد بگويم چنين چيزي صحت ندارد چرا كه پيش از برگزاري مسابقات مالزي و تركيه  به كادر فني و مسئولان اعلام كردم به  دليل مشكل تحصيلي نمي توانم تيم ملي را دراين پيكارها همراهي كنم.
 وي گفت: البته با وجود اينكه به دليل مشكلات تحصيلي نتوانستم در اين رقابت ها حضور پيدا كنم اما با اين حال تمريناتم را پيگري كردم،  درصورتيكه مسئولان فدراسيون به دنبال برطرف  كردن مشكلات تحصيلي و تمريناتم برمي آمدند.
 من هم با انگيزه بيشتري  در رقابت هاي مالزي و تركيه حضور پيدا مي كردم اما با توجه به اينكه آنها قدمي در اين خصوص بر  نداشتند به همين دليل من نيز نمي توانستم با حضور در اين رقابت ها درسم لطمه بزنم.
 آشتياني افزود:  طبق تصميم مسئولان فدراسيون قرار شد  تا از اين پس شناگران در صورتي  مي توانند در ميادين بين الملل حضور پيدا كنند كه پيش از اعزام شناگران بايد ركورد هايي كه  از سوي مسئولان اعلام مي شود را به ثبت برسانند قرار است مسابقات قهرماني شنا آسيا آبان ماه سال جاري در دوبي برگزار شود و به طور مثال  در رشته 400 متر مختلف انفرادي ركورد ورودي از سوي فدراسيون 4 دقيقه و 31 ثانيه تعيين شده است واين در حالي است كه ركورد ملي ثبت شده با زمان 4 دقيقه و 35 ثانيه در اختيار خودم است و طبق اعلام مسئولان فدراسيون  بنده كه در اين رشته فعاليت مي كنم بايد 4 ثانيه ركوردم را ارتقا دهم كه چنين چيزي قابل قبول نيست.
وي تصريح كرد:  مسابقات دوبي آبان ماه، برگزار مي شود و قرار است يك هفته پس از ماه مبارك رمضان با برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي ركورد ملي پوشان براي حضور در رقابت هاي دوبي بررسي شود و با توجه به اينكه در ماه مبارك رمضان امكان تمرين در آب وجود ندارد به همين دليل مجبوريم تنها شب ها تمرين كنيم و تمرين چند ساعته كمك چنداني به حفظ آمادگي مان نخواهد كرد.


*** با ثبت اين ركورد جزء برترين هاي آسيا مي شويم!

 وي اظهار داشت:  رسيدن به ركورد هايي كه از سوي مسئولان فدراسيون تعيين شده غير ممكن است چرا كه با اين شرايط و فرصت كوتاه تا برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي پشت يك همچين ركورد هايي  همان است و در صورتيكه شناگران بتوانند اين ركورد ها را    جابجا کنند جزو 8 شناگران اول آسیا خواهند شد!
وی گفت: زمانیکه در بهترین شرایط تمریناتمان در خارج از کشور پیگیری می شد رکوردهای ملی را به ثبت رساندیم اما با توجه به تغییرات بوجود آمده در رأس فدراسیون و شرایط فعلی نه تنها نمی توانیم چنین رکوردهایی را به ثبت برسانیم بلکه در حال حاضر از رکوردهای ملی نیز فاصله زیادی داریم البته نسبت به رکوردهای تعیین شده اعتراض داشتیم و مسئولان فدراسیون اعلام کردند به دنبال افزایش سطح فنی این رشته هستیم به همین دلیل ثبت یک همچنین رکوردهایی را برای ملی پوشان تعیین کردیم.
آشتیانی یادآور شد: همچنین در صورتیکه موفق به ثبت رکوردهای تعیین شده از سوی مسئولان فدراسیون شویم موفق خواهیم شد، جواز حضور در رقابت های المپیک را به دست آوریم و در صورتیکه یکی از شناگران موفق به ثبت رکورد تعیین شده شوند من از دنیای شنا خداحافظی می کنم و با توجه به اینکه از به دست نیاوردن این رکوردها مطمئن هستم به همین دلیل در رقابت های انتخابی شرکت نکنم بهتر است.
شناگر تیم ملی اظهار داشت: اینکه فدراسیون بخواهد شرایطی را فراهم کند که شناگران در بهترین شرایط آمادگی راهی رقابت های بین المللی شوند بهترین تصمیم است اما در این برهه و با این شرایط ثبت یک همچنین رکوردهایی دور از استرس است و محال است شناگری امتیازات لازم را به دست آورد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر اکثر شناگران این رشته را به دلیل مشکلات موجود رها کردند و ملی پوشانی همچون امین نوشادی، پاشا وحدتی و سامان سالاری از فعالیت خود دست کشیدند در حال حاضر مجموع کل شناگران ملی پوش 6 نفر هستند و در صورتی این طرح نتیجه می دهد که به طور مثال هزار شناگر در اختیار مسئولان فدراسیون باشد و از این طریق آنها رکورد شناگران را مورد ارزیابی قرار دهند اما با چنین شرایطی و فرصت اندک کاهش چند ثانیه ای رکورد دور از دسترس است به طوریکه آنها مافوق توانایی ما توقع دارند.
وی خاطرنشان کرد: پیش از با 4 ماه تمرین در بهترین شرایط اردوی برون مرزی توانستیم یک همچنین رکوردهایی را به ثبت برسانیم و در حال حاضر رسیدن به شرایطی که فدراسیون می خواهد دست نیافتنی است./با

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار