کارشناس آمريکايي:

رويکرد مزورانه آمريکا در قبال تحولات بحرين‌، عربستان و سوريه

کارشناس آمريکايي گفت: رويکرد آمريکا درباره تحولات بحرين، عربستان و سوريه مزورانه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني  پرس تي وي، جوزف زرنچيک مفسر سياسي در شهر شيکاگو گفت: هيلاري کلينتون وزير امورخارجه آمريکا هر روز با خشم و ناراحتي در مقابل دوربين رسانه ها ظاهر مي شود و از اين مساله سخن مي گويد که بايد درگيري ها در سوريه متوقف شود اما عملا مي بينيم افراد داراي نگرشهاي افراطي از خارج از سوريه توسط کشورهايي به داخل اين کشور وارد مي شوند و به شيعيان و علوي ها و دروزي ها و ديگران حمله مي کنند. آمريکا از مخالفان در سوريه حمايت مي کند. سوريه در حال ويران شدن است. در حال حاضر، غرب در ظاهر نمي خواهد در سوريه جنگ به راه بيندازد و مي خواهد مساله از طريق مذاکره حل شود. اما در عمل مي بينيم شبه نظاميان افراطي و نيروهاي القاعده به داخل سوريه آورده مي شوند. اين همان القاعده اي است که ظاهرا آمريکا در ده سال گذشته با آن سر جنگ داشته است!

جوزف زرنچيک در ادامه افزود: دولت آمريکا مي خواهد برنامه هاي خودش را در سوريه پياده کند. اگر آمريکا به اهداف خودش در سوريه دست پيدا نکند، به دنبال ويران کردن کامل اين کشور است. به هرحال ، اين وضع براي مردم سوريه فاجعه بار است. کوفي عنان، فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه مي خواهد براي حل مناقشه سوريه کاري انجام بدهد اما نمي تواند.  هر روز بر تعداد شبه نظاميان  خارجي در سوريه افزوده مي شود که از خارج وارد اين کشور مي شوند. با اين اوصاف، برشدت ناآرامي هاو درگيري ها در سوريه افزوده مي شود.

زرنچيک گفت: آمريکا مواضع تندي درباره سوريه اتخاذ کرده است اما هيچ کاري با حکومت بحرين ندارد که هرکاري مي خواهد انجام مي دهد. درواقع ، آمريکا حامي حکومت عربستان سعودي و بحرين است و به آنها کاري ندارد حال آنکه حکومتهاي آل سعودو آل خليفه بدترين برخوردها و سرکوب ها را در حق مردم معترض عربستان سعودي و بحرين روا مي دارند. خبرهاي سوريه به صورت مرتب و مکرر در خبرهاي رسانه ها و خبرگزاري هاي غربي از قبيل رويترز منتشر مي شود اما از مسائل و تظاهرات مردمي در بحرين و عربستان سعودي خبري منتشر نمي شود.اين رويکرد نشان دهنده تزوير و رياکاري آمريکا است که همواره شاهد آن بوده ايم. رسانه هاي غربي درباره مسائل سوريه هوچيگري زيادي مي کنند و آنقدر سر و صدا مي کنند تا مخاطبان جهاني گفته هاي آنها را باور کنند.

برچسب ها: عربستان ، بحرین ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار