رامني و اوباما براي جلب آراء سياهپوستان با يکديگر رقابت مي کنند

با نزديک شدن به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا، دو نامزد اصلي در تلاشند تا آراء رنگين پوستان آمريکايي را که به دليل وخامت اوضاع  اقتصادي به شدت ناراضي هستند، به نفع خود جلب کنند. 

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز ، ستاد مبارزاتي اوباما در تلاش است تا به طور محتاطانه اي تلاشها را در مسير اميدواري ميان راي دهندگان سياه پوست آمريکايي افزايش دهد.
نگراني ها از آن است که اوضاع وخيم اقتصادي منجر به روي گرداني راي دهندگان سياه پوست از اوباما شود.
وزارت کار آمريکا اعلام كرده است: سياه پوستان بيكار،  بيش از 16درصد کل جمعيت 13ميليوني بيکاران آمريکا را تشکيل مي دهند.
ارل اوفاري هاچينسون يکي از گويندگان و نويسندگان معروف رسانه هاي آمريکايي در اين مورد گفت: آمريکاييهاي آفريقايي تبار به ميت رامني راي نخواهند داد ولي احتمال دارد به دليل نارضايتي از وضع موجود به اوباما هم راي ندهند و يا اصلا در انتخابات شرکت نکنند که اين باز هم به نفع رامني تمام مي شود.
آمار انتخابات رياست جمهوري سال 2008 ميلادي نشان مي دهند فقط در ايالتهاي ويرجينيا و کاروليناي شمالي به ترتيب 92 و 95 درصد از سياه پوستان به اوباما راي داده بودند. که اين يکي از علل پيروزي اوباما در دور نخست رياست جمهوري اش بود.
در زمان حاضر شمار بيکاران رنگين پوست در اين دو ايالت به طرز فزاينده اي افزايش يافته است.
از سوي ديگر ميت رامني رقيب انتخاباتي اوباما نيز در تلاش است تا راي دهندگان سياه پوست آمريکايي را به اوباما و وضع موجود بدبين تر کند.
وي قصد دارد همزمان آرائ بيشتري را از سياهان بدست اورد و به همين منظور هميشه در سخنرانيهاي خود تاکيد دارد: سياستهاي اوباما اوضاع را از هر جهت براي سياه پوستان در سراسر آمريکا بدتر کرده است.
تارا وال ، از مشاوران ارشد ستاد مبارزات انتخاباتي رامني گفت: هر چه در توان داريم به کار مي بريم تا راي دهندگان را از اطراف اوباما پراکنده و به سمت رامني متوجه کنيم.
در عين حال گمانه زني هايي در مورد انتخاب کاندوليزا رايس وزير امور خارجه دوره جورج بوش پسر که آمريکايي آفريقايي تبار است، به عنوان معاون رئيس جمهور ميت رامني وجود دارد و اين نيز مي تواند به کسب آرا بيشتر به نفع وي کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار