نفت پارس جنوبي هم به بازار مي آيد/ توليد 35 هزار بشكه نفت تا سال آينده

براي نخستين بار از هفته آينده نفت از منطقه پارس جنوبي استخراج و از ابتداي سال آينده عمليات بهره برداري نفت از اين ميدان مشترک آغاز خواهد شد.

موسي سوري مدير عامل شركت نفت و گاز پارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اعلام اين خبر گفت: از اواخر هفته جاري و اوايل هفته آينده نفت از منطقه پارس جنوبي استخراج و از ابتداي سال آينده عمليات بهره برداري نفت از اين ميدان مشترک آغاز خواهد شد.

وي افزود: استخراج نفت از لايه پارس جنوبي كه از هفته آينده آغاز مي شود از بخش مشترك مي باشد.

وي با بيان اينكه ايران با انعقاد قراردادي براي 470 روز حفاري دو چاه توصيفي و توسعه اي را آغاز كرده است اظهار داشت: هم اكنون در محل دكل مستقر شده حفاري در عمق 1100 متري در حال انجام است كه نتيجه آن استخراج نفت از بزرگترين منطقه گازخيز جهان است.

وي ادامه داد: منطقه پارس جنوبي از يك لايه عظيم نفتي برخوردار است كه با تكميل حفاري ها و به دست آوردن اطلاعات به زودي ميزان نفت خام اين منطقه نيز اعلام خواهد شد.

*توليد 35 هزار بشكه نفت از پارس جنوبي از سال آينده

مدير عامل شركت نفت و گاز پارس در ادامه افزود: منطقه پارس جنوبي علاوه بر اينكه بزرگترين منبع گازي جهان است از يك لايه عظيم نفتي برخوردار است كه از دو بخش مشترك و غير مشترك تشكيل شده است.

وي ادامه داد: در بخش غير مشترك آن 14 كيلومتر حفاري شده و پيش بيني مي شود تا پايان سال به 21 كيلومتر حفاري برسد.

وي با بيان اينكه از ابتداي سال 92 توليد نفت از لايه نفتي پارس جنوبي در بخش غير مشترك آغاز مي شود، اظهار داشت: حفاري ها در اين بخش با هدف توليد 35 هزار بشكه نفت خام در روز در حال انجام است.

وي اعلام كرد: در روز مبعث پيامبر اكرم(ص) دكل مربوط به بخش غير مشترك پارس جنوبي مستقر شد و هم اكنون سكوي اين فاز از پيشرفت 94 درصدي برخوردار است.

وي ادامه داد: حداكثر تا دو ماه آينده سكوي اين بخش غير مشترك نيز آماده مي شود و حفاري چاه ها در اسفند سال جاري و فروردين سال آينده تكميل مي شود.

وي افزود: با تامين يك شناور پالايشگاهي در بهار سال 92 جهان شاهد توليد نفت خام از منطقه پارس جنوبي خواهد بود./عب



برچسب ها: نفت ، پارس جنوبی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار