تبریز/

اختصاص بیش از 73 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی شهرستان ملکان

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص بیش از 73 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی شهرستان ملکان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مسجدی با بیان این که این میزان اعتبار برای اجرای 103 پروژه عمرانی اختصاص یافته، افزود: از این میزان اعتبار مبلغ 11 میلیارد ریال برای بخش صنعت و معدن و از جمله ایجاد زیرساخت های شهرک صنعتی ملکان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده در سال جاری برای بخش آموزش و پرورش شش میلیارد و 82 میلیون ریال، بخش کشاورزی هشت میلیارد و 120 میلیون ریال، بخش حمل و نقل هشت میلیارد و 500 میلیون ریال  و بخش مسکن و عمران روستایی 14 میلیارد و 470 میلیون ریال است.

مسجدی، تکمیل مرکز بهداشت ملکان، سه طرح هادی روستایی، احداث مدرسه شش کلاسه مسکن مهر، ایجاد زیرساخت های گردشگری، مطالعه و احداث تاسیسات زیربنایی مجتمع گلخانه ای، آبرسانی به شهر ملکان، احداث پست برق 20 کیلوولت شهرک صنعتی و منبع آب این شهرک و احداث جاده ملکان-لیلان را از جمله پروژه های عمرانی ملکان در سال جاری عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار در ادامه از تحقق 89 درصدی مصوبات سه سفر هیأت دولت به استان در شهرستان ملکان خبر داد.

وی افزود: از مجموع 36 مصوبه سفر اول که مربوط به شهرستان ملکان بود، 98 درصد آن خاتمه یافته یا در دست اجراست.

مسجدی گفت: از 48 مصوبه دور دوم سفر، 92 درصد و از 34 مصوبه دور سوم سفر نیز 76 درصد اجرایی شده است.

در این جلسه 28 مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی رسید.

همچنین مقرر شد زمین معوض ساکنین روستای قلعه بختک به دلیل اجرای عملیات کاوش باستانی در این روستا، از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تامین و به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شود.

احداث منبع آب دو هزار متر مکعبی شهر لیلان تا پایان سال جاری، تکمیل زیرساخت های شهرک و ناحیه صنعتی ملکان تا دهه فجر، تکمیل جاده لیلان-ملکان تا دهه فجر و اختصاص 700 میلیون ریال از اعتبارات شهرستان به طرح دیجیتالی کردن شبکه های صدا و سیما در این شهرستان از دیگر مصوبات این جلسه بود./س

برچسب ها: اختصاص ، پروژه ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.