ضرغامي در افتتاحيه دو شبكه ورزش و پويا:

ايجاد شبكه هاي تخصصي به معناي تضعيف شبكه هاي عمومي نيست

راه اندازي شبكه ديگر براي كودك تجربه حرفه اي است و مخاطبان اين قشر سني بيشتر مي توانند نيازهاي خود را از اين شبكه دريافت كنند و اين به معناي تضعيف ديگر شبكه هاي تلويزيوني نيست.

به گزارش سرويس فرهنگي باشگاه خبرنگاران، عزت الله ضرغامي رئيس رسانه ملي در خصوص افتتاح شبكه ورزش و پويا گفت: كودكان آينده سازان كشورمان هستند، برنامه هاي كودك از ديگر شبكه هاي سيما پخش مي شود و در حال حاضر 16 ساعت برنامه كودك را براي سرگرمي اين قشر داريم.

وي افزودر: راه اندازي شبكه ديگر براي كودك تجربه حرفه اي است و مخاطبان اين قشر سني بيشتر مي توانند نيازهاي خود را از اين شبكه دريافت كنند و اين به معناي تضعيف ديگر شبكه هاي تلويزيوني نيست.

ضرغامي ادامه داد: اين شبكه ها مكمل هم هستند و مخاطبان از طريق اتصال و بهره مندي از يك شبكه مي توانند پل ارتباطي خود را با ديگر شبكه هاي سيما برقرار كنند.

رييس رسانه ملي با بيان اين مطلب كه افتتاح اين دو شبكه ماموريت رسانه ملي بود، اظهار داشت: از دارابي معاون سيما و صادقي رئيس شبكه ورزش و نيز از دكتر ساري رئيس شبكه پويا تشكر مي كنم و بايد بدانيم كه شبكه پويا در چندماه آينده بايد افتتاح مي شد و افتتاح اين شبكه در اين شرايط يك حركت انقلابي است.

وي ادامه داد: عزيزان كودك با توجه به فرارسيدن فصل تابستان بهتر مي‌توانند به نيازهاي خود پاسخ دهند و خوشبختانه افتتاح شبكه پويا باعث شد تا كودكان از ديدن آثار مخرب غربي دور بمانند.

ضرغامي با اشاره به افتتاح شبكه ورزش تصريح كرد: در آستانه مسابقات المپيك هستيم كه خوشبختانه اين شبكه توانست به زودي افتتاح شود و در دو بعد ورزش همگاني در سنين مختلف و تامين سلامت جامعه و نيز پرداختن به ورزش بانوان كه شايد شرايط اجتماعي براي اين قشر بسيار سخت باشد را فراهم مي كند.

وي ادامه داد: اين شبكه در بخش قهرماني به پخش تمامي مسابقات مربوط به اين حوزه نسبت به ديگر شبكه هاي سيما اطلاع رساني مي كند.

رييس رسانه ملي با اشاره به شبكه پويا و بهره مندي از داستان ائمه اطهار(ع) گفت: شبكه پويا از تمامي داستان هاي ائمه اطهار (ع) و پيام هاي ارزشمند پيامبر اسلام (ص) بهره مند مي شود و اين درحالي است كه 10 درصد توليدات انيميشن ما به 40 درصد رسيده است.

وي با اشره به پيام مقام معظم رهبري در خصوص كودكان تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند ما بايد سعي كنيم در حوزه انيميشن خودكفا شويم و توليدات خود را براي كودكان پخش كنيم خوشبختانه اين امكان مهيا شد و اگر سرمايه خوبي در اين راستا فراهم شود در آينده اي نه چندان دور توليدات انيميشن خود را مستقل مي كنيم و اين آينده خيلي دور نيست.

ضرغامي ضمن تشكر از مردم كشورمان افزود: حدود 4 هزار پيامك در خصوص افتتاح شبكه پويا و مستقل شدن انيميشن و ساخت آن در كشور به دست ما رسيد كه اين امر باعث شد اشك در چشمان ما جمع شود و ما خوشحاليم كه افتتاح اين شبكه براي مردم ما از ارزش بالايي برخوردار است.

وي با اشاره به سيستم ديجيتال و پخش برنامه هاي اين شبكه ها در شهرستانها اظهار داشت: ما بسته 8 تايي دوم ديجيتال را در كشورمان افتتاح كرديم و اين بسته به طور آزمايشي فعلا در تهران دريافت مي شود.

رييس رسانه ملي ادامه داد: عزيزان شهرستاني مي‌توانند شانزده كانال را از طريق سيستم ديجتال دريافت كنند و براي تنظيم ديگر شبكه ها كه تعدادشان بسيار نيست به زودي بسته هاي دوم نيز راه اندازي مي‌شود.

وي با اشاره به بازي هاي المپيك خاطرنشان كرد: در حال حاضر شبكه ورزش قابل دريافت در تمامي استان هاي كشور است و همه عزيزان علاقه مند به بازي هاي المپيك مي توانند شاهد پخش اين بازي ها از اين شبكه باشند تا بسته سوم راه اندازي شود.

وي در پايان گفت: از هيئت دولت و بخصوص شخص رئيس جمهور و نيز ورزشكاران حاضر در اين جمع نهايت سپاس و تشكر را دارم و نيز تشكر ويژه اي از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران براي تامين ارز مورد نياز و پشتيباني آن ها براي افتتاح اين دو شبكه را دارم و از خداوند منان طلب طول عمر و سلامتي براي آنان را خواستارم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ تير ۱۳۹۱
به امید روزی که هر ایرانی یک شبکه داشته باشد !
آخرین اخبار