آغاز ليگ برتر دوازدهم

پرسپوليس پر ستاره ، ميهمان برزيلي ها /استقلال به دنبال 3 امتياز آلومينيومي

ليگ دوازدهم ليگ برتر از امروز پنج شنبه 29 تير ، با برگزاري 5 ديدار، آغاز مي شود و با برگزاري 4 ديدار در روز جمعه 30 تير پيگيري مي شود.

به  گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران امروز، 29 تير 91، تيم هاي صنعت نفت آبادان ، پرسپوليس، فجرسپاسي- ذوب آهن اصفهان، صباي قم- پيكان، گهر دورود- ملوان و نفت تهران راه آهن شهر ري به مصاف هم مي روند تا در نخستين ديدار فصل دوازدهم محك بخورند.

*دربي پرتغالي
صنعت نفت آبادان- پرسپوليس

در مهمترين ديدار امروز 29 تير ماه دو تيم پرسپوليس تهران و صنعت نفت آبادن در ورزشگاه تخصصي آبادان به مصاف هم مي روند.

تيم پرسپوليس تهران امسال با تغييرات زيادي به استقبال ليگ مي رود مانوئل ژوزه هدايت اين تيم را بر عهده دارد و شهاب گردان ، محسن بنگر، مهدی قاضي، سيد جلال حسيني، محمد رضا خانزاده ، افشين اسماعيل زاده، حسين ماهيني، مهرداد پولادي، كريم انصاري فرد و روبرتو سوسا بازيكنان تازه ملحق شده به اين تيم هستند.

از طرف ديگر صنعت نفتي ها در اين فصل با سرمربي گري ژوزه آلبرتو كاستا و ورودي هاي جديدي از جمله مهدي دغاغله، نبي الله باقري ها، محمد مهدي الهايي ، ابوذر رحيمي، تكو، ديگو ملو، ماركو سيميج، الياس تهنوازي پور و محمد مختاري در مقابل پرسپوليس به ميدان مي روند.

پرسپوليس ها كه به زمان مسابقات معترض بودند حالا بايد در شرايطي به مصاف آباداني ها بروند كه علاوه بر اينكه تمرينات زيادي نداشته اند بايد در زمين حريف به ميدان بروند ديدار دو تيم در شرايطي برگزار مي شود كه هواداران سرخپوشان توقع زيادي از اين تيم دارند.

پرسپوليس در فصل گذشته با 42 امتياز دوازدهم ليگ شد و صنعت نفت آبادان نيز با 43 امتياز دهم شد.

ديدار دو تيم پرسپوليس و صنعت نفت آبادان را شايد به نوعي بتوان دربي پرتغالي ها ناميد چرا كه هم كاستا و هم خوزه پر تغالي اند.

*دايي منصور، در يك محك 3 امتيازي
نفت تهران- راه آهن

دو تيم نفت تهران و راه آهن شهر ري امروز 29 تير ماه در ورزشگاه دستگردي به مصاف هم مي روند.

نفتي ها امسال با منصور ابراهيم زاده و جذب بازيكناني مثل غفوري، امين حاجي محمد، ابوالفضل قرباني، وحيد حمدي نژاد، مهدي خبيري، هادي شكوري و... به ميدان مي رود نفتي ها در فصل گذشته با 49 امتياز پنجم شدند.

راه آهني ها امسال با هدايت علي دايي تمرينات خود را بسيار دير شروع كردند.

راه آهني ها با جذب بازيكناني مثل محمد محمدي و پيروز قرباني به مصاف نفت مي روند. راه آهن فصل گذشته عملكرد خوبي نداشت و با 42 امتياز يازدهم شد.
*خود زني ويسي در جدال پديده هاي احتمالي
صباي قم- پيكان

دو تيم صبا قم و پيكان در ورزشگاه يادگار امام به مصاف هم مي روند صبايي ها امساال با سرمربي گري يحيي گل محمدي و جذب بازيكناني از قبيل محسن خليلي، مهدي مومني، سعيد لطفي و... به استقبال ليگ مي رود.

پيكان، تيم تازه به ليگ راه يافته با سرمربي گري عبدالله ويسي به مصاف حريفان مي رود.

ويسي مهره هاي از قبيل جلال كاملي مفرد ، رضا معقولي، ايمان مبعلي و جمعي از جوانان را جذب كرده است و بايد ديد گوارديولاي ايراني امسال چه عملكردي در مسابقات خواهد داشت.

*ياوري در مقابل ههمشهريان
فجر سپاسي شيراز- ذوب آهن
دو تيم فجر سپاسي شيراز و ذوب آهن اصفهان پنج شنبه 29 تير به مصاف هم مي روند.

فجري ها امسال نيز با هدايت محمود ياوري و جذب بازيكناني از جمله مجتبي ترشيز، بابك لطيفي ، علي مولايي و... به مصاف تيم ذوب آهني ها مي روند كه امسال با رسول كربكندي قرار داد بسته است و مهره هايي مثل قاسم حدادي فر؛ سپهر حيدري، محسن مسلمان و... را جذب كرده است.

فجر سپاسي شيراز در فصل گذشته با 41 امتیاز سیزدهم شد و ذوب آهن اصفهان نیز با 45 امتیاز ششم شد.

*ملوان انزلی، گهر لرستان در کرج
البرز گهردورود – ملوان
 
دو تیم گهر دورود و ملوان بندر انزلی امروز 29تیر ماه به مصاف هم می روند.

ملوانی ها با آمدن هدایتی از نظر مالی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده ان امسال دوباره فرهاد پور غلامی سرمربی ملوان است و بازیکنانی مثل پژمان نوری،‌مازیار زارع و جواد شیرزاد و جذب این تیم شده اند.

از سوی دیگر گهر دورود تازه به لیگ راه یافته با هدایت مهدی تارتار و حضور بازیکنانی از جمله علیرضا نیکبخت واحدی، مجید باجلان، مهد همرنگ، مهد پروین و...

استقلال لیگ دوازدهم می روند تا شایستگی های خود را به اثبات برسانند.

*رونمایی از استقلال 91 بدون ژنرال و میثاقیان
استقلال – آلومینیوم هرمزگان

تیم های استقلال تهران و آلومینیوم هرمزگان نیز در روز جمعه 30تیر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. استقلالی ها امسال با هدایت قلعه نوعی و جذب مهره هایی مثل سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی، میثم بائو، جان واریو و... یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند که به مصاف تیم آلومینیوم هرمزگانی میروند که به تازگی و برای اولین بار به لیگ برتر آمده اند.
سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان اکبر میثاقیان است که با جذب بازیکنانی مثل امجد شکوه مقام، داوود دانش دوست، رسول پیرزاده و... قصد دارد تا توانایی های تیم خود را به اثبات برساند.
استقلالی ها در این فصل قصد دارند دیگر اشتباهات گذشته خود را جبران نکنند و امتیازات اوایل فصل را از دست ندهند. تماشای این دیدار آن هم در حالی که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود بسیار تماشایی خواهد بود.

*داماش شهرباران در مقابل فرکی و یاران
داماش – فولاد خوزستان

دو تیم داماش وفولاد خوزستان نیز در روز جمعه 30تیر ماه در ورزشگاه شهید عضوی رشت به مصاف هم می روند.

فولادی ها در این فصل با سرمربی گری حسین فرکی و جذب مهره هایی مثل ارشاد یوسفی، مهدی امیر آبادی، اسماعیل شریفات و مهدی نوری به مصاف داماش می روند که هم چنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

سرمربی داماش امید هرندی است و بازیکنانی مثل مهدی کیانی، امین متوسل زاده و رسول بروش و ... امسال به این تیم جذب شده اند.

فولاد درفصل گذشته با 40 امتیاز در رتبه 14 وداماش نیز با 44 امتیاز هفتم جدول شد.
 
*جدال خودروسازان
 تراکتورسازی تبریز – سایپا البرز

دوتیم تراکتورسازی تبریز و سایپا البرز روز جمعه 30تیر ماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم می روند.

تراکتورسازی امسال با هدایت آنتونی اولیویرا و جذب مهره هایی مثل قاسم دهنوی، مهدی سیدصالحی و مهدی نصرتی و... به مصاف تیم سایپایی می رود که با هدایت مجتبی تقوی و جذب مهره هایی مثل سعید دقیقی، کاوه رضایی،مارسیو خوزه و ... قصددارد تا جایگاه خوبی در جدول برای خود کسب کند.

سایپا در فصل گذشته با 43 امتیاز هشتم و تراکتورسازی تبریز نیز با 66 امتیاز دوم شد.
* شیرهای زرد به دنبال 3 امتیاز مسی
سپاهان – مس کرمان

دو تیم سپاهان و مس کرمان روز جمعه 30 تیر ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می روند.

سپاهان امسال با هدایت کرانچار و جذب مهره هایی مثل خلعتبری و فرشید طالبی و محمد باقر صادقی به مصاف تیم مس کرمانی می رود که امسال سرمربی اش ابراهیم قاسمپور است و بازیکنانی مثل رضا عنایتی، حسین کاظمی، مهرداد کریمیان و ... را جذب کرده است.

سپاهان فصل گذشته با 67 امتیاز قهرمان فصل و مس کرمان نیز با 43 امتیاز نهم شد.

با انجام این 9 دیدار پرونده فصل اول لیگ برتر بسته می شود وتیم ها محک نسبی از تمرینات خود خواهند داشت. /ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار