اسفناني خواستار شد

برنامه ريزي جدي قوه قضاييه در مورد جرايم سازمان يافته

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: پيگيري جرايم سازمان يافته در تمام كشورها مرسوم است و قوه قضاييه بايد در اين زمينه برنامه ريزي جدي داشته باشد.


محمدعلی اسفنانی‌ در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جرایم سازمان‌یافته اظهار داشت: اقدامات قوه قضاییه در خصوص جرایم سازمان‌یافته کافی نیست، دستگاه قضا باید برای جرایم سازمان‌یافته برنامه‌های ویژه در نظر بگیرد.

اسفنانی میزان آسیب جرایم سازمان‌یافته را گسترده توصیف کرد و افزود: دستگاه قضا باید جرایم سازمان‌یافته را قبل از وقوع شناسایی و اجازه ندهد این جرایم در جامعه تسری یابد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه سازوکاری را برای پیشگیری از جرایم سازمان‌یافته در نظر بگیرد، تصریح کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آماده ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مورد نیاز در خصوص جرایم سازمان‌یافته است و دستگاه قضا می‌تواند با تدبیر راهکارهای مناسب زمینه وقوع جرایم سازمان‌یافته را از بین ببرد.

سخنگوي كميسيون قضايي‌ مجلس با تاکید بر پیگیری جرایم سازمان‌یافته در مجامع بین‌المللی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جرایم سازمان‌یافته در زمینه‌های متفاوتی در حال اوقوع است و بعضی از این جرایم مانند حملات سایبری و ترور دانشمندان که از سوی کشورهای دیگر انجام مي شود، آسیب هاي جدي را به كشور ما وارد كرده كه بايد با جديت در مجامع بين المللي پيگيري شود.

انتهای پیام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار