برادر کوچک زمین کشف شد+عكس

این سیاره که شباهت زیادی از لحاظ ابعادی با زمین دارد کوچکترین سیاره خارج از منظومه شمسی است.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا علم و تکنولوژی برادر کوچک زمین که سیاره ای است کوچک که خارج از منظومه شمسی کشف شد.
این سیاره از نظر ابعادی شباهت زیادی با زمین دارد.
این سیاره که دارای دمای بالا و بدون اتمسفر است و به سرعت به دور ستاره اش می چرخد مقدار زمانی که برای این سیاره سال محسوب می شود حدود 1.4 روز زمین است.
این سیاره UCF1.01 نام دارد که قطر آن دوسوم قطر زمین است و تنها 33 سال نوری از ما فاصله دارد.
این کشف که توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر ، ناسا صورت گرفت.
این سیاره ، ستاره شناسان را شگفت زده کرده است ، در حالی که آن یک سیاره به اندازه نپتون است که در اطراف یک کوتوله قرمز به نام GJ436 قرار گرفته، محققان متوجه تضعیف نامحسوس نور ساطع شده از ستاره شدند.
یک پدیده که می توان از آن نتیجه گرفت، وجود یک سیاره دوم است که در آن لحظه نور ستاره را مسدود می کند و در مقابل آن قرار می گیرد.

این سیاره دارای قطر 8400 کیلومتر، یا دوسوم زمین اما متفاوت از زمین است.

بر روی سطح آن درجه حرارت جهنمی وجود دارد که تا 600 درجه هم می رسد، چون چرخش UCF-1.01 بسیار نزدیک تر از عطارد به خورشید . یک فاصله حدود 7 برابر فاصل زمین از ماه است.
علت این نزدیکی زیاد به ستاره اش، جو است که تقریباً تبخیر شده است بدون این حمایت سیاره کوچک می تواند با چاله های ناشی از اثرات سیارک ها مانند عطارد و ماه خال خال شود.
با توجه به پژوهش ها نزدیکی زیاد به ستاره می تواند سطح سیاره را ذوب کند و UCF-1.01  می تواند تحت پوشش ماگما باشد./عط