كوثري:

تغيير نظام رياستي به پارلماني در صحن علني مجلس مطرح نشده است

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: تغيير نظام رياستي به پارلماني هنوز به صحن علني مجلس ارجاع نشده و زمان دقيق تصميم‌گيري درمورد آن مشخص نيست.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به شكل‌گيري فراكسيون "نظام پارلماني" در مجلس گفت: با توجه به مسائل و مشكلاتي كه نظام رياستي در اجراي اهداف کلان کشور ايجاد کرد، پيشنهاد تغيير نظام از رياستي به پارلماني مطرح شد تا معايب و محاسن آن مورد بحث و بررسي قرار گيرد و در صورت تائيد و موافقت مسئولان به مرحله اجرا دربيايد.

وي در ادامه با بيان اينكه در نظام پارلماني، نخست‌وزير سريعتر پاسخگوي مجلس است، تصريح كرد: سوال از رئيس‌جمهور در نظام رياستي با مشكلات بسياري مواجه است و قوانيني كه در اين زمينه وجود دارد مي‌تواند كار را سخت‌تر كند.

كوثري همچنين اظهار داشت: طرح سوال از رئيس‌جمهور كه توسط نمايندگان مجلس هشتم رنگ اجرا به خود گرفت در نهايت با مشكلات قانوني روبرو شد چرا كه رسيدگي حقوقي به پاسخ‌هاي رئيس‌جمهور امكان‌پذير نبود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه پيشنهاد تغيير نظام سياسي کشور از رياستي به پارلماني هنوز در صحن علني مطرح نشده زمان تصميم‌گيري براي آن هنوز مشخص نيست.

انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار