در خانه‌تان نمایشگاه بگذارید

بعضی اوقات ممكن است نور‌پردازی نامناسب یك اتاق و تیره‌بودن آن به خستگی مهمان‌ها در مهمانی منجر شود.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران احتمال تغییر رنگ دیوارها، تغییر پرده‌ها و مبلمان خانه به‌صورت سالانه مقدور نیست و بسیاری از ما از وسایل و مبلمان‌مان برای چند سال استفاده می‌كنیم. این كار را می‌توان با تغییر دكوراسیون و جا به جایی وسایل و یك چیدمان هدفمند انجام داد به‌گونه‌ای كه مهمان‌تان به محض ورود به منزل با این تغییر بزرگ و اساسی روبه‌رو شود.

اگر در اتاق نشیمن خانه‌تان دیواری خالی وجود دارد می‌توانید این دیوار را به یك گالری از عكس‌های خانوادگی تبدیل كنید. این ایده بسیار جالبی است كه تاریخ خانواده و گذشته خود را با عكس‌های زیبا و قدیمی روی دیوار اتاق نشیمن مرور كنید. این كار علاوه‌بر این‌كه جلوه زیبایی به اتاق‌نشیمن شما می‌بخشد می‌تواند تاثیر زیادی بر روابط اعضای خانواده بگذارد. تنها كافی است كه هارمونی میان رنگ‌ها و انتخاب جنس قاب‌ها را با دقت انجام دهید. به این ترتیب كه تلاش كنید از رنگ‌های متناسب برای قاب‌ها استفاده كنید و سعی كنید به‌طور كلی یا از قاب چوبی استفاده كنید یا از قاب فلزی. هرگز از تركیب این 2 نوع قاب كنار یكدیگر استفاده نكنید.

نورپردازی شاعرانه


اگر تا به حال از شمع برای تزئین میز ناهار یا شام یا كنسول اتاق نشیمن‌تان استفاده نكردید، این ایده می‌تواند جلوه بسیار زیبا و درخشانی به خانه‌تان در آستانه سال جدید دهد. برای این كار لازم است متناسب با فضای میز ناهارخوری خود و البته متناسب با جنس و رنگ آن از شمعدان‌های استیل، فلزی، چوبی یا بلور استفاده كنید و جلوه‌ای زیبا به میزتان ببخشید. درصورتی كه اتاق‌نشیمین شما میز كنسول دارد قرار دادن 2 شمعدان یك شلعه و نهایتا 3 شعله می‌تواند فضای خانه را دلنشین‌تر كند.

روح در خانه شما


استفاده از گل و گیاه می‌تواند بهترین گزینه برای ایجاد تغییر و تحول در خانه باشد. برای این منظور می‌توانید آفتاب گیر‌ترین فضای خانه را به گیاهان اختصاص دهید و از 3 تا 5 گیاه متنوع و زیبا برای افزایش زیبایی خانه تان كمك بگیرید. می‌توانید از گیاه لاكی بامبو به‌عنوان یكی از این گیاهان استفاده كنید. برای انتخاب گل و گیاه بهتر است به سراغ گیاهان سبز رنگ بروید كه برگ‌های گرد و بزرگ تری دارند. البته توجه داشته باشید كه تناسب سایز میان این گیاهان و گلدان‌های آن‌ها نیز بسیار مهم است به این ترتیب كه سعی كنید از یك تا 2 گلدان بزرگ در كنار یكی، دو گلدان متوسط و یك گلدان كوچك استفاده كنید.

دكوری‌ها را تغییر دهید


گاهی اضافه كردن یك دكوری جدید، ظرف تازه یا جا‌به‌جا كردن دكوری‌ها و ظروفی تزئینی در اتاق نشمین می‌تواند موجب بروز تغیر اساسی و چشمگیر در فضای‌تان شود. تنها باید مراقب باشید كه با جا به جا كردن این ظروف آن‌ها را در یك فضای مناسب و با هارمونی رنگ صحیح قرار دهید تا بتوانید به زیبایی خانه خود كمك كنید. برای این كار می‌توانید از یك ظرف بلوری یا كریستالی نسبتا بزرگ روی میز اتاق نشیمین استفاده كنید یا روی یكی از میزهای عسلی یك شمعدان نقره یا بلوری بگذارید.

از آباژور پایه دار غافل نشوید


تغییر نورپردازی اتاق‌نشمین یكی دیگر از كارهایی است كه می‌تواند موجب بروز تغییر حتی در سایز اتاق‌نشیمین شما شود. انتخاب نورپردازی مناسب حتی می‌تواند اتاق نشیمین شما را بزرگ‌تر و با شكوه‌تر به‌نظر برساند. برای این منظور باید از لوستری مناسب با فضای خانه و ارتفاع سقف اتاق‌نشیمن خود استفاده كنید و در عین حال از یك یا 2 آباژور میزی یا پایه دار نیز برای روشن كردن بخش‌ها و زاویه‌هایی از اتاق‌نشیمن كه نور كمتری به آن می‌رسد بهره بگیرید. این كار موجب می‌شود تا فضای اتاق بزرگ‌تر به‌نظر برسد و در عین حال مهمانان شما احساس نشاط و شادابی بیشتری در این فضا داشته باشند.

برچسب ها: بازار ، اتاق ، نورپردازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار