مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال آقایان المپیک؛

چهار تیم برتر مشخص شدند/ آمریکا و آرژانتین بار دیگر روبروی هم

مسابقات بسکتبال المپیک به تعیین قهرمان بازیها نزدیک شد. تیم های اسپانیا، روسیه، آمریکا و آرژانتین، چهار تیم برتر بسکتبال جهان هستند که در مرحله نیمه نهایی برای رسیدن به فینال با هم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ تیم استرالیا به سختی برای مقابله با آمریکا در مرحله یک چهارم بازیها جنگید اما وقتی توپ به دست کوبی برایانت افتاد نماینده استرالیا دیگر شانسی برای مقابله نداشت و بازی را با نتیجه 119 بر 86 واگذار کرد.

بيشتر بازیکنان آمریکا در این بازی آماری دو رقمی از خود به جای گذاشتند. برایانت 20 امتیاز، درون ویلیامز 18 امتیاز، کارملو آنتونی 17 ، کوین دورنت 14 ، لبرون جیمز 11 و کوین لاو 10 امتیاز به دست آوردند. پتی میلز و جو اینگلز هم با 26 و 19 امتیاز بهترینهای استرالیا بودند.

در نبرد آمریکای جنوبی تیم آرژانتین با تلاشهای آخر بازی موفق به شکست 82 بر 77 برزیل شد. طبق معمول سه ستاره آرژانتین بهترینهای این تیم بودند. لوییز اسکولا با 17 امتیاز، دلفینو و جینوبیلی با 16 امتیاز بازی را به سود آرژانتین تمام کردند.

تیم روسیه که با صدرنشینی در گروه خود کار راحتتری در این مرحله داشت 83 بر 74 لیتوانی را شکست داد. هر چند لیتوانی که سه برنز المپیک را در تاریخ بازیها به دست آورده در پنج دقیقه آخر کوارتر سوم 18 امتیاز به دست آورد و نتیجه را از 46 بر 32 به 54 بر 50 تغییر داد. اما روسیه که از ابتدای المپیک به هیچکس باج نداده بود در این بازی هم اجازه از دست رفتن نتیجه را نداد.

کریلنکو با 19 امتیاز و 13 ریباند بار دیگر ستاره روسها بود و کاکناس با 19 امتیاز و سه ریباند بهترین عملکردرا برای لیتوانی داشت.

تیم اسپانیا نیز از نبرد سخت این مرحله مقابل فرانسه با نتیجه 66 بر 59 برنده بیرون آمد. مارک گسول با 14 امتیاز و 8 ریباند ، ناوارو با 12 امتیاز و پائو گسول با 10 امتیاز و 11 ریباند اسپانیا را در این دیدار برنده کردند. تونی پارکر و بوریس دیائو با 15 امتیاز هم بهترینهای فرانسه بودند.

مسابقات نیمه نهایی فردا در ساعت 20:30 میان تیمهای اسپانیا و روسیه و ساعت 30 دقیقه بامداد روز شنبه میان تیمهای آمریکا و آرژانتین برگزار می شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار