تقویم فناوری شهریور؛

از آچار فرانسه جدید سامسونگ تا آخرین دستاورد اپل +تصاویر

ماه شهریور به واسطه مراسم معرفی محصول کمپانی‌های بزرگ تکنولوژیک، برای ما بسیار هیجان انگیز است.در شهریور امسال 7 مراسم مختلف برگزار خواهد شد. اما از آنجایی که تاریخ این مراسم‌ها به صورت پراکنده اعلام شده بود، مناسب دیدیم که همه آنها را یک‌جا برای شما یادآوری کنیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ماه شهریور به واسطه مراسم معرفی محصول کمپانی‌های بزرگ تکنولوژیک، برای ما بسیار هیجان انگیز است. بر اساس دعوتنامه‌های رسمی و شایعات غیررسمی، می‌دانیم که در شهریور امسال 7 مراسم مختلف برگزار خواهد شد. اما از آنجایی که تاریخ این مراسم‌ها به صورت پراکنده اعلام شده بود، مناسب دیدیم که همه آنها را یک‌جا برای شما یادآوری کنیم.
 
8 شهریور: مراسم معرفی گلکسی نوت 2 به میزبانی سامسونگ  


 
سامسونگ برای پیش از نمایشگاه IFA 2012 به ما وعده لحظاتی جادویی را داده. همه گمانه‌زنی‌ها اشاره دارند به اینکه در این مراسم به میزبانی شهر برلین، گلکسی نوت 2 پا به عرصه خواهد گذاشت و پرفروش‌ترین و بهترین فابلت دنیا نو نوار خواهد شد. تنها چیزهایی که از آن می‌دانیم، بر می‌گردد به کلیپ 30 ثانیه‌ای راز آلود از سامسونگ و عکسی تأیید نشده که به نوت 2 نسبت داده شده‌، و البته یک ردیف بلند از مشخصات احتمالی .
 
15 شهریور: رونمایی از دو تلفن ویندوز فون 8، به میزبانی نوکیا و مایکروسافت  



 
مراسم مشترک نوکیا و مایکروسافت ساعت 9:30 صبح به وقت محلی در نیویورک برگزار خواهد شد. از این مراسم چه می‌دانیم؟ به طور رسمی هیچ. ولی شایعاتِ در گوشی حاکی از معرفی دو تلفن هوشمند برخوردار از ویندوز فون 8 هستند.
 
یکی از منابع نزدیک به نوکیا گفته که این دو برادر فنلاندی، که با نام‌های غیررسمی Arrow و Phi شناخته می‌شوند، از سری تلفن‌های Lumia خواهند بود. گفته می‌شود که Arrow تلفنی در دامنه قیمتی متوسط خواهد بود ولی Phi را باید ستاره اول این مراسم دانست چرا که با بدنه یکپارچه پلی‌کربنات و نمایشگری با شیشه رویی خمیده یادآور طراحی اصیل نوکیا خواهد بود.
 
گفته می‌شود که تلفنی با نام غیررسمی Atlas نیز مدتی بعد از این مراسم معرفی خواهد شد، حتی تصویری هم از آن در اینترنت منتشر شده ولی باید صبر کرد تا طراحی نهایی را بعداً نوکیا رونمایی کند.
 
15 و 16 شهریور: کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان نوکیا  


این مراسم خانگی که هلسینکی فنلاند میزبان آن است حدود یک ماه به جلو آورده شده که شاید واکنشی به مراسم احتمالی اپل در 22 شهریور باشد. قبلاً انتظار می‌رفت که اپل در مهر ماه مراسمی را داشته باشد ولی با بروز شایعات مبنی بر مراسم اپل در 22 شهریور، نوکیا تصمیم گرفت ریسک نکند و مراسم خود را زودتر برگزار کند تا تأثیرگذاری آن حفظ شود. اطلاعات در این زمینه ناقص هستند پس باید صبر کنیم تا ببینیم نوکیا چه چیزهایی را برای این کنفرانس آماده کرده.
 
15 شهریور: مراسمی به میزبانی موتورولا-گوگل  


 
بله باز هم 15 شهریور، امیدواریم در این روز شلوغ تقویم شما جای خالی داشته باشد. چون قرار است موتورولا در ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی نیویورک، یعنی فقط چند ساعت بعد از مراسم نوکیا و مایکروسافت، محصول جدیدی را معرفی کند. در دعوتنامه هیچ اشاره‌ای به محصول احتمالی نشده ولی باز هم به لطف پچ و پچ های اینترنتی و البته لوگوی اوپراتور مخابراتی Verizon در پای دعوتنامه، می‌دانیم که یک تلفن هوشمند از راه خواهد رسید.
 
گفته می‌شود که باید منتظر DROID RAZR HD باشیم که به طور انحصاری برای Verizon معرفی خواهد شد و شاید نسخه بین‌المللی آن را هم در آینده ببینیم. این مراسم هر چه که هست، موتورولا اصرار دارد که "مراسم اصلی" این روز خواهد بود.
 
16 شهریور: کنفرانس خبری به میزبانی آمازون  


 
اپل باید بیاید و از آمازون درس رازداری بیاموزد چرا که کنفرانس آمازون به راستی یک مراسم معرفی محصول خواهد بود، و نه فقط نشان دادن محصولی که از قبل تصاویر آن را همه جا دیده‌ایم. فعلاً هیچ اطلاعات مشخصی درباره محصولاتی که در این مراسم معرفی خواهند شد نداریم؛ نه تصویری از طراحی ظاهری و نه قطعهٔ لو رفته‌ای. تنها دو گمانه‌زنی می‌توان داشت: یا یک به روز رسانی ساده برای محصولات فعلی را خواهیم داشت، یا اینکه در کنار کیندل فایر 2 (7 اینچی)، کیندل فایر 10 اینچی و کیندل فون (Kindle Phone) را هم خواهیم دید. اینکه منابع خبری آن را "یک مراسم معرفی محصول بزرگ" نامیده‌اند باعث می‌شود به احتمال دوم نظر بهتری داشته باشیم.
 
22 شهریور: (شاید) مراسم معرفی آیفون جدید  



 
با اینکه این مراسم هنوز رسماً اعلام نشده، ولی شایعات و گمانه‌زنی‌های افراد صاحب نظر بر صحت تاریخ اعلام شده می‌افزاید. گفته می‌شود که 22 شهریور روز معرفی آیفون جدید و همین‌طور آیپد مینی خواهد بود. ولی جان گروبر که جزو آشناترین افراد نزدیک به کمپانی اپل است، می‌گوید فعلاً منتظر آیپد مینی نباشید چرا که اپل ممکن است معرفی آن را به مهر ماه منتقل کرده و کمی قبل از "مراسم موسیقی خود با تمرکز بر آیپاد و آیپاد تاچ،" آیپد مینی را در یک مراسم ویژه معرفی کند.
 
این حرف منطقی است، به خصوص که اپل در شرایط کاهش فروش آیفون‌ها در ماه‌های اخیر، قاعدتاً خواستار تمرکز بیشتر بر روی آیفون جدید خواهد بود. حتماً می‌دانید که آیفون سودآورترین محصول اپل است، پس بعید نیست که نخواهد آیپد مینی روی معرفی این محصول استراتژیک سایه بیاندازد.
 
اواخر شهریور یا اوایل مهر: (شاید) مراسمی به میزبانی HTC  


 
گفته می‌شود که HTC در حال آماده سازی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز فون 8 است، از جمله سه محصول که تاکنون شایعاتی از آنها شنیده شده. ولی هنوز چیزی قطعی نیست، و از آنجا که این مراسم می‌تواند آخرین مراسم شهریور باشد، پس فرصت خوبی باقی است تا در آینده به طور مفصل به آن بپردازیم.

منبع:نارنجی

برچسب ها: شهریور ، اپل ، فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار