عضو دبيرخانه برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد:

صدور بيانيه وزراي عدم تعهد به نام فلسطين

عضو دبيرخانه برگزاري اجلاس سران عدم تعهد گفت: در حاشيه اجلاس وزراي کشورهاي عضو عدم تعهد با حضور نمايندگاني موضوع فلسطين در کميته فلسطين بررسي خواهد شد و طي آن بيانيه‌اي هم به نام فلسطين صادر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران محمود عبداللهي عضو دبيرخانه برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد به ارائه توضيحاتي درباره نشست کارشناسان اجلاس در جمع خبرنگاران پرداخت.

وي با اشاره به واگذاري رياست اجلاس در سطح کارشناسي به جمهوري اسلامي ايران گفت: بعد از مراسم افتتاحيه، نشست کارشناسان ارشد شانزدهمين اجلاس سران عدم تعهد از سوي رئيس وقت که کشور مصر بود به جمهوري اسلامي واگذار شد.

عبداللهي تصريح کرد: کارشناسان در دو کميته اقتصادي و سياسي موارد مندرج در سند نهايي اجلاس را بررسي مي‌کنند.

عضو دبيرخانه برگزاري اجلاس سران عدم تعهد ادامه داد:‌ نمايندگان و کارشناسان کشورهاي عضو در قالب دو کميته طي امروز و فردا تمامي موارد و مندرجات و پيش نويس بندهاي سند نهايي اجلاس را مورد بررسي قرار مي‌دهند و سپس آن را براي تصويب به نشست وزراي امور خارجه مي‌فرستند.

عبداللهي ادامه داد:‌ نشست تخصصي کارشناسان بعدازظهر آغاز به کار خواهد کرد البته نشست مذکور پشت درهاي بسته و با حضور کشورهاي عضو برگزار مي‌شود و خبرنگاران نيز اجازه حضور در اين نشست را نخواهند داشت.

اين کارشناس امور بين‌الملل وزارت امور خارجه درباره کميته‌هاي سياسي و اقتصادي و موضوعاتي که در آن بررسي مي‌شود، گفت: سند نهايي اجلاس شامل سه فصل است که فصل يک آن با عنوان موضوعات جهاني شامل حل و فصل مناقشات بين المللي، گفتگو ميان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و مذاهب، حق تعيين سرنوشت براي کشورها، اصلاح در سازمان ملل متحد و شوراي امنيت، بررسي مسائل خاورميانه، آفريقا، آمريکاي لاتين، آسيا و حقوق بشر است.

وي درباره کميته‌اي که مسائل اقتصادي را بررسي مي‌کند، اظهار دشت: تقويت روابط بين کشورها و امنيت قضايي و همچنين همکاري هاي جنوب جنوب، سلامت و بهداشت، حمل و نقل و قاچاق انسان هم در دستور کار اين کميته قرار دارد.

عبداللهي تاکيد کرد: بعد از بحث و بررسي توسط نمايندگان کشورها نشست کارشناسان ارشد موارد مندرج در پيش نويس سند نهايي را بررسي و جهت تصويب به اجلاس وزراي امور خارجه ارجاع داده مي‌شود و سپس وزراي امور خارجه هم در نشست دو روزه خود تصويب پيش نويس، سند نهايي را بررسي و آن را براي تصويب نهايي به اجلاس سران ارجاع خواهند داد.

عضو دبيرخانه برگزاري اجلاس سران عدم تعهد ادامه داد: سند مصوب اجلاس تهران به عنوان سند نهايي تا اجلاس سران بعدي مورد استفاده جنبش عدم تعهد خواهد بود.

وي خاطر نشان کرد: در حاشيه اجلاس وزرا هم موضوع فلسطين در کميته فلسطين با حضور نمايندگان اين کميته بررسي خواهد شد و طي آن هم بيانيه‌اي به نام فلسطين صادر مي‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اجلاس ، فلسطین ، عبدالهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار