مربي تيم ملي واليبال جوانان:

شكست اسپانيا و كسب شخصيت قهرماني در آسيا/ در پي ارتقا توان حمله و دفاع هستيم

مربي تيم ملي واليبال جوانان گفت: شرايط كنوني ملي پوشان از نظر آمادگي فني و فيزيكي بسيار عالي و ايده‌آل است.

محمد شبان خمسه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ما در كشورهاي اسپانيا و تونس اردوهاي تمريني و بازيهاي خوبي را پشت سر گذاشتيم البته تا حدودي هم اكنون به دليل بعد مسافت خسته هستيم اما مجبور به ادامه كار و تمريناتيم.
 وي گفت: ما به طور مستقيم از اسپانيا وارد اروميه شده و در بازيهاي چهار جانبه جام دولت به مصاف حريفان خود رفتيم، نتايج اين ديدارها با توجه به شرايط جسماني بازيكنان تا حدودي مثبت نبود اما اين امر حاكي از عملكرد ضعيف جوانان واليباليست نيست.

* 40 بازي و رشد پلكاني
وي گفت:  ما از اول ارديبهشت ماه تمرينات آماده سازي خود را براي حضور در مسابقات قهرماني قاره آسيا آغاز دنبال كرده‌ايم در طول اين مدت تاكنون موفق به حضور در 40 ديدار تداركاتي شده و عملكرد بازيكنان مرحله به مرحله و پله به پله رشد صعودي داشت.
وي تصريح كرد: انجام بازيهايي تداركاتي هم در شناسايي خصوصيات فني و رواني بازيكنان و هم در انتخاب استخوان بندي اصلي تيم ملي جوانان نقش قابل توجهي داشت.
* جوانان به خود باوري رسيده‌اند
خمسه بازي مقابل تيم‌هاي ملي جوانان و بزرگسالان اسپانيا را بسيار عالي و مثبت ارزيابي كرده و اظهار داشت: بازي با اسپانيا به دليل آنكه يك تيم اروپايي و رده سني بزرگسالان بود باعث شد تا ملي پوشان جوان كشورمان به اين خود باوري برسند كه پتانسيل شكست  تيم‌هاي بزرگ را داشته و تا حدودي مي‌توان گفت شخصيت قهرماني در قاره آسيا را پيدا كردند.
مربي تيم ملي واليبال جوانان كشورمان در ادامه گفت: در طول مدت باقي مانده با بررسي دقيق و كارشناسانه عملكرد فني از طريق آناليزور تيم‌ملي ( علي رضا طلوع كيان) نقاط ضعف و قوت تيم را شناسايي و در تمرينات اخير برنامه‌هاي آماده سازي در راستاي جبران نقايص و تقويت نقاط مثبت تيم دنبال خواهيم كرد.
خمسه تصريح كرد: خوشبختانه آمار دريافت تيم ملي جوانان برخلاف تصور برخي ها بسيار خوب و مطلوب است تنها مشكل ما در خطاهاي فردي بازيكنان در شرايط خاص است، متاسفانه چون اعضاي تيم ملي در پوئن‌هاي 17 الي 18 به بعد دچار استرس مي‌شوند اشتباهات فردي آنها افزايش مي‌يابد.
وي خاطر نشان كرد: براي رفع اين مشكل( استرس بازيكنان) در طول تمرينات اخير شرايط خاص را براي آنها ايجاد كرده و اين مسئله را هم حل خواهيم كرد، ضعف آنها در دقايق پاياني  بازي خطا در زدن سرويس و يا عبور دادن توپهاي سخت است كه بايد برطرف شود، به طور  كلي بايد بگويم كه كار ما تا حدودي براي حضور موفق به اتمام رسيده و تا حدودي ظريف كاري باقي مانده ما فرصت داريم تا شروع پيكارهاي قهرماني قاره اين كار را هم به مرحله پايان برسانيم.
 * ارزش واقعي مان مشخص شد
وي در خصوص ديدار تيم‌هاي ملي جوانان برزيل وايران گفت: تيم  جوانان برزيل يك تيم آماده و قدرتمند است.
حضور آنها در ايران شرايط را به گونه‌اي براي ما فراهم كرد كه بازيكنان را در شرايط سخت مسابقه مورد آزمايش و آناليز قرار دهيم بازي روز چهارشنبه ارزش اصلي و فني تيم ملي جوانان ايران مشخص مي‌شود.
وي گفت: مهمترين و عمده‌ترين اصل براي ما در اين ديدارهاي تداركاتي اين است كه توان حمله و دفاع بازيكنان را مقابل تيم‌هاي سطح بالا و قدرتمند بالا ببريم و اين امر عامل بالا رفتن توان گريز ملي پوشان هم مي‌شود.
مربي تيم ملي واليبال جوانان اظهار داشت: واليبال برزيل با تيم‌هاي قدرتمند آسيايي(ژاپن، چين و كره) از نظر سرعت كار تفاوت دارد اما از نظر توان بازي آنها در يك سطح مساوي قرا ردارند و بازيكنان ايراني را آماده مي‌كند تا مقابل آسيايي‌ها بازي اصلي خود را به نمايش بگذارند.
خمسه گفت: در بازيهاي  دوستانه و تداركاتي به هيچ عنوان به نتيجه كسب شده اهميت نمي‌دهيم تيمي كه مقابل دفاع برزيل بتواند توپ را به خوبي عبور دهدو به طور قطع مقابل آسيايي مشكل نخواهد داشت.
گفتني است؛ مسابقات واليبال قهرماني جوانان آسيا مهر ماه امسال در اروميه برگزار مي‌شود./ق

برچسب ها: توپ ، تور ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار