طلوع کیان: حضورمان در ترکیه به نفع تیم ملی در آرژانتین است

سرمربی و مربی تیم ملی والیبال نوجوانان به کشور ترکیه اعزام شده اند تا از نزدیک شاهد برگزاری مسابقات انتخابی جهان در قاره اروپا باشند.

طلوع کیان: حضورمان در ترکیه به  نفع تیم ملی در آرژانتین استعلیرضا طلوعکیان مربی تیم ملی والیبال نوجوانان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: از میان 20 تیم شرکت کننده در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان تکلیف 6نماینده قاره اروپا مشخص نیست. مسابقات انتخابی نوجوانان جهان در میان مدعیان اروپایی در ترکیه و با شرکت12تیم در حال برگزاریاست. از میان تیمهای حاضر در این پیکارها 6تیم جواز حضور در رقابتهای جهانی را پیدا میکند.

مربی تیم ملی والیبال نوجوانان در ادامه افزود: از میان 6تیمی که به مسابقات جهانی راه پیدا میکنند بهطور 2تیم با ایران در آرژانتین همگروه خواهد بود، با توجه به این مساله مسئولان فدراسیون شرایطی را فراهم کردند که من به همراه سرمربی تیم ملی به ترکیه آمده و از نزدیک شاهد برگزاری رقابتهای تیمهای اروپایی باشیم و بهطور دقیق با نحوه بازیهای آنها آشنا شده و از اطلاعات بهدست آمده برای آمادهسازی هرچهبهتر تیم استفاده کنیم این در حالی است که بازیکنان رده سنی نوجوان معمولا ناشناخته هستند چون بعد از مسابقاتانتخابی برای نخستینبار حضور در رقابتهای جهانی را تجربه میکنند.

وی خاطرنشانکرد: مسابقات انتخابی نوجوانان اروپا در2گروه برگزار می شود و طبق برنامهریزی انجام شده اکیپ اعزامی ایران براساس برنامه بازیها، اکثر مسابقات را از نزدیک مورد بازدید و بررسی قرار خواهد داد. با توجه به آنکه بعد از مسابقات قهرمانی اروپا، قرعهکشی پیکارهای نوجوانان جهان انجام میشود و تیمها با حریفان خود در مرحله مقدماتی آشنا میشوند، حضورمان در ترکیه و دیدن بازیها باعث رسیدن به شناخت مطلوب از رقباء خواهد شد.

در نبود سرمربی و مربی تیم ملی والیبال برنامههای تمرینی ملیپوشان به طور منسجم و مستمر دنبال خواهد شد، طلوعکیان با اشاره به این مطلب اظهارداشت: برنامههای آمادهسازی تیم ملی والیبال نوجوانان زیرنظر دیگر اعضای کادر از جمله غلامرضا مومنیمقدم، حمید جعفرزاده(مربی) و امین شاکری(آنالیزور)انجام میشود و پس از بازگشت سرمربی طبق روال کارها دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: ما سال گذشته برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با تیمهای صربستان و تونس بازی کردیم همچنین برای کسب سهمیه جهانی به مصاف حریفانمان در قاره کهن رفتیم، با توجه به این مساله دیگر نیازی به انجام دیدار تدارکاتی با این دسته از تیمها نداریم برای حضور موفق و قدرتمند در پیکارهای جهانی باید نسبت به تشکیل اردوهای تدارکاتی و بازیهای دوستانه با تیمهای اروپایی اقدامات لازم صورت بگیرد. در خصوص این مساله پس از مشخص شدن تیمهای این قاره در رقابتهای جهانی تصمیمات نهایی اتخاذ میشود.

گفتنی است؛ مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از 23مردادماه سال جاری در کشور آرژانتین و در 2شهر رزیستنسیا و کورینتس برگزار خواهد شد که فاصله این 2شهر با یکدیگر فقط 20کیلومتر است.

تاکنون حضور تیمهای ایران، ژاپن، چین و چین تایپه(به نمایندگی از قاره آسیا)، آرژانتین، برزیل و شیلی(از قاره آمریکای جنوبی)، تیمهای ملی نوجوانان مصر، تونس و الجزایر(از قاره افریقا)، تیمهای آمریکا، کوبا، مکزیک و پورتوریکو(از نورسکا) در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان قطعی شده است و تکلیف 6تیم دیگر در کمتر از 1هفته دیگر در ترکیه روشن خواهد شد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار