در پی برگزاری نشست ولاسکو با سر مربیان لیگ برتری

آنالیزور تیم والیبال پیکان: تشکیل جلسات سمبلیک، کمکی به رشد والیبال نمی کند

ولاسکو، سر مربی تیم ملی کشورمان در نشستی با سرمربیان تیم های حاضر در لیگ برتر مسائل و اتفاقات این پیکارها را مورد بررسی قرار داد.

علی رضا طلوع کیان در گفتگو با

خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران

افزود: قرار بود این نشست با حضور 14 مربی و مربیان بدنساز تیم های لیگ برتری برگزار شود اما فقط 8 سر مربی به همراه 3 مربی بدنساز در این جلسه حضور داشتند البته باید بگویم که حضور 5 نفر که هیچ ارتباطی با موضوع لیگ برتر نداشتند نیز جای تامل دارد زیرا این جلسه جزو نشست های آزاد محسوب نمی شد که بتوان اضافه بر سازمان و بدون هماهنگی در آن شرکت کرد حضور تعداد کم مربیان بدنساز هم می توانست دلیلی منطقی برای لغو این جلسه باشد اما این اتفاق صورت نگرفت.

وی گفت: به نظر من برگزاری این گونه جلسات فقط حالت سمبلیک و نمادین دارد زیرا در برخی موارد ولاسکو پاسخ سوالات برخی شرکت کنندگان از جمله ایرج مظفری (سر مربی تیم ملی نوجوانان) در خصوص عدم استفاده از 2 لیبرو در ترکیب 12 نفری در مسابقات جام جهانی ژاپن به منظور تقویت دریافت و همچنین بهمن تاروردی زاده (مربی بدنساز) در مورد نحوه گرم کردن ملی پوشان را به طور فنی نداده است و به نوعی آنها را توجیه والیبالی نکرده است.

ولاسکو در این جلسه اعلام کرده که من بیشتر از شما مربیان در جریان اتفاقات بوجود آمده در لیگ برتر ایران هستم زیرا شما در طول هفته فقط یک یا 2 بازی را می بینید اما من از طریق فیلم تمام بازی ها را پیگیری کرده ام؛ این گفته وی نوعی توهین به مربیان ایرانی است در حال حاضر تمامی سکانداران والیبال ایران به روز فکر می کنند ولی ولاسکو در این تفکر است که هیچ یک از آنها چیزی از والیبال مدرن نمیداند.

سرمربی تیم ملی ایران اعلام کرده که والیبال ایران دارای مشکل دریافت اول است اما من باید اعلام کنم که چون در میان والیبالیست های کشورمان زدن سرویس های موجی پرشی مرسوم است این موضوع دریافتی قدرتمند را می طلبد در صورتی که در تمامی کشورهای صاحب والیبال سرویس ها پرشی است و دریافت این نوع سرویس کار راحتی است بیان اینگونه موضوعات از سوی سرمربی تیم ملی ناشی از کافی نبودن اطلاعات فنی وی از نوع والیبال ایران است.

طلوع کیان یادآور شد: طی بازدیدی که ولاسکو از تمرینات تیم پیکان داشته وی به مجتبی میرزاجانپور گفته نقطه ضعف اصلی وی در ساعد است گفتن مسائل و مشکلات کار راحتی است وی به عنوان یکی از مربیان صاحب نام و با سابقه حتی به فرض آنکه اطلاعات فعالان والیبال ایران پایین است باید با برگزاری یک جلسه چند نوع تمرین به منظور رفع این نقایص فنی ویژه مربیان و بازیکنان ارائه دهد. به طور کلی ادامه این روش یعنی بیان صورت مسئله بدون راهکار خلاهای والیبال ایران را برطرف نخواهد کرد مسئولان موظف هستند با اجرای برنامه های مختلف جو میان مربیان و سر مربی تیم ملی را صمیمی تر کنند تا کسی اجازه توهین به افراد را نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: کارنامه والیبالی ولاسکو بسیار درخشان و حرفه ایست در مسابقات جام جهانی ژاپن برخی تاکتیک های اجراییش برای مربیان ایرانی سوال برانگیز شده وی باید پاسخگوی سوالات کارشناسان و مربیان باشد همانگونه که افرادی مثل مصطفی کارخانه ؛ بهروز عطایی و دیگر سر مربیان ایرانی تیم های ملی کشورمان در جلسات آسیب شناسی تشکیل شده از سوی فدراسیون پاسخگوی سوالات بوجود آمده بودند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار