در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران؛

کواچ: شرایط مربیان ایرانی قابل تایید است اما...

سرمربی صربستانی تیم‌ ملی والیبال توانمندی فنی مربیان ایرانی را تحسین می‌کند اما وی برای انتخاب دستیار خارجی دلایل دیگری دارد.

کواچ: شرایط مربیان ایرانی قابل تایید است اما...
اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت تیم وآماده‌سازی ملی‌پوشان اظهارداشت: ما امسال راه طولانی و سختی را پیش‌روی خود داریم و باید با تمام قوا تمرینات را دنبال و اجرا کنیم٬‌ حضور موفق در مسابقات لیگ‌جهانی٬‌ قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان کار راحتی نیست نیاز به برنامه‌ریزی قوی دارد که خوشبختانه شرایط تیم را در حال‌حاضر خوب ارزیابی می‌کنم و بازیکنان مثل همیشه قدرتمند و با انگیزه کارهای تمرینی را انجام می‌دهند.

وی در خصوص حضور دیان ولیچویچ به عنوان دستیار و معیار انتخابش اظهارداشت: نگاه گوسا به والیبال همانند خودم است چون سال‌ها باهم کار کردیم و مدت‌هاست عکه می‌شناسمش. انتخاب این مربی به معنای اعتقاد نداشتن به توانایی مربیان ایرانی نبود بلکه یکی از مهمترین دلایلم برای گرفتن این تصمیم تسلط گوسا به زبان انگلیسی است در حالی‌که بسیاری از مربیان ایرانی با این مساله مشکل دارند و نمی‌توانند خوب صحبت کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: ما مسابقات مهمی را در پیش داریم و هر ثانیه آن برایم مهم است٬‌ خیلی سخت است که رحمان محمدی‌راد مثل سال گذشته همه کارها را انجام دهد اگر کار را به همان روال قبل دنبال می‌کردیم زمان زیادی را از دست می‌دادیم. فکر می‌کنم همکاری گوسا با تیم ایران بهترین انتخابم بود٬‌ وی به عنوان دستیار هرآنچه که باید داشته باشد را دارد تا مورد انتخابم قرار بگیرد٬‌ در گذشته هم ولاسکو سی‌چلو را به عنوان دستیار انتخاب کرده بود!

کواچ یادآورشد:‌ من با رحمان محمدی‌راد٬‌ محمدرضا تندروان کار کردم و همچنان با هم کار می‌کنیم ولی می‌خواستم مربی را بیاورم که در گذشته در کنارم بوده٬‌ گوسا فردی مسئولیت‌پذیر است و فکرمی‌کنم می‌توانم با وی به اهدافم در تیم ملی ایران برسم.

*مثل ابرقدرت‌های والیبال به رویدادهای پیش‌رو نگاه می‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا به مسابقات لیگ‌جهانی 2015 در قالب بازی تدارکاتی برای رویدادهای مهم بعدی نگاه می‌کنید؟ گفت: ما امسال 3 رویداد حساس و مهم درپیش داریم که باید همانند تیم‌های بزرگ در آن نتیجه بگیریم. تا به حال ندیدم که تیم‌های بزرگی مثل برزیل یا روسیه بگویند که ما در فلان مسابقه نمی‌خواهیم به نتیجه برسیم و ضعیف کار خواهیم کرد٬‌برای تیم ایران هم تمامی رویدادهای پیش‌رو مهم و حساس است. ما در گام نخست باید برای کسب نتیجه در لیگ جهانی تلاش کنیم سپس در تهران باید برای مسابقات قهرمانی آسیا و رسیدن به مدال بجنگیم و بعد از آن در ژاپن و مسابقات جام جهانی برای راهیابی به المپیک 2016 با مدعیان نبرد خواهیم کرد در این رقابت‌ها فقط 2 تیم برتر شانس راهیابی به المپیک برزیل را دارند.

*انتخاب بهترین‌ها در شرایط کنونی کار سختی‌ است

تمرینات تیم ملی والیبال در 2 گروه (الف) و (ب) زیرنظر کواچ دنبال می‌شود٬‌ در حال حاضر 38 بازیکن در تالار آزادی تمرین می‌کنند حضور این تعداد بازیکن در تیم ملی به نوعی حجم کاری سرمربی را بالا برده است٬‌ وی در این مورد اظهارداشت: استاندارد تمرین در اروپا هم دعوت از تعداد کم بازیکن است ولی من به عنوان مربی دوست دارم والیبالیست‌های زیادی را در اختیار داشته باشم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنم٬ در حال حاضر اطلاعات دقیقی از هم‌گروهان‌مان در مرحله مقدماتی لیگ جهانی داریم تیم روسیه با تمام قوا در این بازی‌ها حاضر می‌شود٬ در تیم ملی لهستان 2 بازیکن خداحافظی کرده‌اند ولی از ترکیب قدرتمندی برخوردار است.

سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه افزود: من بازیکنان زیادی را دعوت کردم تا با آن‌ها حرفه‌ای کار کنم از طرفی ملی‌پوشانی که سال قبل در ترکیب بودند هم شرایط مطلوبی دارند و هنوز جزو بهترین‌ها هستند جایگزین کردن آن‌ها کار سختی است. برخی از بازیکنان تازه وارد به تمرینات تیم ملی در مسابقات لیگ عملکرد قابل قبولی داشتند و نامشان در لیست نوشته شد٬ عملکرد تمامی آن‌ها را تا آخرین فرصت ارائه لیست 25 نفره به فدراسیون جهانی زیر نظر دارم و بهترن‌ها را انتخاب خواهم کرد چون برای من به عنوان مربی کسب نتیجه و حضوری درخشان در مسابقات مختلف در اولویت است.

*الآن زمان مناسبی برای تغییر دادن ترکیب نیست

کواچ تصریح‌ کرد: باید بگویم که الآن زمان تغییرات نیست ما می‌خواهیم به المپیک برویم٬‌ سال قبل بازیکنان جوان از جمله فیاضی٬‌ عبادی‌پور٬‌ فائزی و میرزاجانپور را ‌به تیم ملی اضافه کردم آن‌ها می‌توانند در 6-7 سال آینده برای والیبال ایران در سطح حرفه‌ای و بالا بازی کنند.

وی در مورد سعید معروف و حضور پاسورهای جایگزین در تمرینات اظهارداشت: در حال حاضر 4 پاسور به تیم ملی دعوت کرده‌ام 2 نفر از آن‌ها زیر 23 سال هستند و آینده‌ای درخشان پیش‌روی آن‌هاست این اتفاق فقط در پست پاسور صورت نگرفته بلکه من 5 لیبرو هم به اردوی تدارکاتی دعوت کرده‌ام و آن‌ها در سطح حرفه‌ای تمرین می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار