سازمانی نوپا اما با برنامه و تشکیلات

والیبال ساحلی ایران که در سال 93 از کمیته به سازمان تغییر شکل یافت در سال 94 نیز به دنبال برنامه های جدید خود برای این رشته ورزشی است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، یکی از برنامه های انجام شده در سال 93 والیبال ساحلی برگزاری نخستین لیگ بود که در پنج مرحله انجام شد، این روند در سال 94 نیز پیگیری خواهد شد اما به گونه ای که رقابت ها با فاصله زمانی بیشتر و به گونه ای انجام شود که امکان شرکت تیم های بیشتری مهیا شود.

همچنین برگزاری لیگ رده های سنی امید، جوانان و نوجوانان از دیگر برنامه های سازمان لیگ ساحلی در سال 94 است که در صورت فراهم شدن شرایط پیگیری خواهد شد تا امکان رقابت برای رده های سنی وجود داشته باشد. برگزاری این رقابت ها کمک به شناسائی بازیکنان برتر این رده های سنی خواهد کرد تا تیم های ملی آنان نیز تشکیل شود.

تشکیل تیم های ملی رده های مختلف سنی ساحلی از دیگر اهداف والیبال ساحلی در سال 94 خواهد بود و استفاده از بازیکنان با تجربه در کسوت مربیگری از جمله پرویز فرخی، ابراهیم سن سبیلی، مازیار هوشمند و دیگر بازیکنان مد نظر سازمان ساحلی در این زمینه است.

اعزام تیم ملی زیر 19 سال والیبال ساحلی به مسابقات آسیا و اقیانوسیه از دیگر برنامه های والیبال ساحلی در سال 94 است. این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی قرار دارد اما هنوز کشور میزبان و زمان برگزاری آن مشخص نشده است.

آموزش نیز از دیگر برنامه های سازمان ساحلی در همکاری با کمیته آموزش است که دوره های داوری و مربیگری والیبال ساحلی خواهد بود.

برنامه های والیبال ساحلی در سال 94 از سوی این سازمان به هیات های استانی ابلاغ و روسای هیات ها نیز نسبت به این تقویم توجیح شدند.

مشخص شدن رنکینگ تیم ها و بازیکنان والیبال ساحلی از برنامه های مهم سال جاری این رشته ورزشی است که سازمان ساحلی در نظر دارد تا آخر فروردین ماه این کار را انجام دهد.

در صورت تحقق این برنامه کلیه مسابقات آینده والیبال ساحلی بر اساس این رنکینگ انجام خواهد شد تا انگیزه و رقابت بین ساحلی بازان بیشتر از گذشته شود.

در تقویم ساحلی فدراسیون جهانی والیبال برای سال 2015 بیش از 25 تورنمنت و تور ساحلی دیده می شود که حضور در این رقابت ها با هدف افزایش رنکینگ ساحلی بازان ایران برای کسب سهمیه المپیک در اولویت کاری است.
در همین راستا تیم های ملی الف و ب والیبال ساحلی ایران روز گذشته برای حضور در تور آسیا و اقیانوسیه راهی تایلند شدند.
تیم ملی الف والیبال ساحلی (رحمان رئوفی و بهمن سالمی) و تیم ملی ب والیبال ساحلی (صابر هوشمند و عباس پورعسگری) با هدایت حمید موحدی راهی تایلند شدند.

نخستین مرحله تور آسیا و اقیانوسیه از ۲۰ تا ۲۲ فرودین ماه در شهر کانوم و دومین مرحله نیز از ۲۵ تا ۲۷ فروردین در شهر سانخولا برگزار می شود.

تیم های ملی والیبال ساحلی ایران سپس راهی چین خواهند شد تا در تور آزاد جهانی این کشور شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار