موحدی: از مالدیو هم پایین‌تریم!/یک تنه بار چند نفر را به دوش می‌کشم

تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان در نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نتوانست در جمع مدال آوران و یا برترین‌‌ها قراربگیرد.

موحدی: از مالدیو هم پایین‌تریم!/یک تنه بار چند نفر را به دوش می‌کشمموحدی سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور ضعیف ساحلی‌بازان ایران در مسابقات تایلند اظهارداشت: تیم‌ّهای ساحلی ایران در شرایط بسیار نا‌آماده‌ای وارد فضای مسابقات شدند. در طول 3 ماه گذشته فقط ما مدت 6 روز تمرین مستمر و متوالی داشتیم و این مساله باعث شد تا شرایط جسمانی و فنی بازیکنان پیش از شروع رقابت‌ّها اصلا مناسب نباشد.

موحدی تصریح کرد: قبل از اعزام تیم به تایلند مکررا به صورت شفاهی و کتبی درخواست برگزاری اردوی آماده‌سازی را به مسئولان مربوطه دادم ولی این مساله به مرحله اجرا درنیامد٬ البته ناگفته نماند همان 6روز تمرین را با پیگیری‌های زیاد در کیش برگزار کردیم.

وی یادآورشد: زمانی که ساحلی‌بازان وارد اردوی کوتاه مدت کیش شدند به طور دقیق 20 روز از پایان آخرین مرحله حضور آن‌ها در مسابقات لیگ باشگاهی می‌گذشت و متاسفانه ملی‌پوشان در طول این مدت هیچ گونه تمرین خاصی برای حفظ آمادگی خود انجام نداده بودند. در نظر داشتم در همین اردوی کوتاه ‌مدت کیش حدود 8 الی 10 بازیکن را دعوت کنم ولی به دلیل مشکلات مالی تمرینات را با شرکت فقط 4 بازیکن برگزار کردم.

سرمربی تیم ملی که به تنهایی همراه ملی‌پوشان در تایلند به سر می‌برد اظهارداشت: ما چند بازیکن آینده دار و خوب در این رشته داریم که به دلیل مشکلات مالی قید والیبال ساحلی را زده‌اند و چند ساحلی‌باز جوان خیلی خوب هم هستند که می‌بایست در اردو حضور پیدا می‌کردند تا در جریان رقابت درون اردویی تحت فشار قرار گرفته و کیفیت تمرینیب ه طور کلان افزایش پیدا می‌کرد.

موحدی سطح کیفی این دوره از مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه را بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: به دلیل آن‌که امتیازات مسابقات در انتخابی المپیک محاسبه می‌شود تمامی تیم‌ها با پشت‌سر گذاشتن اردوها و مسابقات تدارکاتی داخلی و خارجی٬ بسیار آماده به تایلند آمده‌اند. تیم‌ها با کادری کامل و تجهیزات فراوان در این مسابقات حاضر شده‌اند و فقط در تیم ایران است که من باید به تنهایی تمامی وظایف یک گروه چند نفری را چه در مسابقات و چه در تمرینات به دوش بکشم٬ این مساله روی نتایج کسب شده هم تاثیرگذار بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی (ب) مقابل تیم نوپا و تازه وارد گینه نو نتیجه را واگذار کرد؟ گفت: این تیم٬‌ تیم بسیار خوب و قدرتمندی است مسئولان والیبال ساحلی این کشور سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را در این رشته کرده‌اند و با استخدام 2 مربی آمریکایی و برگزاری چندین اردوی تدراکاتی مشترک با استرالیایی‌ها و نیوزلندی‌ها برای کسب جایگاه مطلوب وارد مسابقات شدند. نباید از روی نام‌ها در خصوص سطح تیم‌ّها اظهارنظر کرد مثلا تیم والیبال ساحلی بانوان وانتوا که به نمایندگی از یک جزیره کوچک در اقیانوسیه به تایلند آمده توانست عنوان نایب قهرمانی را در مسابقات بانوان به خود اختصاص دهد.

 وی افزود: در تیم ملی والیبال ساحلی (ب) عباس پورعسگری برای نخستین بار است که از کشور خارج شده٬ به طور کل حدود 1 سال از آغاز فعالیتش در این رشته می‌گذرد ولی آینده بسیار خوبی در والیبال ساحلی برای وی پیش‌بینی می‌شود٬ در این تیم صابر هوشمند هم بسیار ناآماده بود وی در اردوی کیش به دلیل اسپاسم عضلانی شدید 3 روز استراحت داشت و 3روز دیگر هم با احتیاط تمرین می‌کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی تصریح کرد: با توجه به نبود زمان کافی امکان جابجایی نفرات هم وجود نداشت٬ این اتفاقات حاکی از آن است که هیچ کار ما در والیبال ساحلی اصولی نیست چون اگر اردو با حضور حداقل 8 نفر برگزار و برای تمامی آن‌ها ویزا صادر می‌شد در صورت مصدومیت 1 بازیکن امکان تعویض و استفاده از نیروی جایگزین وجود داشت.

موحدی یادآورشد: متاسفانه در حال حاضر فدراسیون با شرایط بحرانی مالی مواجه است و ما هم با مشکلات فراوان به این بازی‌ها اعزام شدیم٬ تمامی این موارد را پیش از سفر به تایلند برای محمدرضا داورزنی توضیح دادم و وی در جریان تمامی این اتفاقات است.

وی در خاتمه اظهارداشت: در یک جمله باید بگویم که شرایط فعلی والیبال ساحلی ما از کشورهای گینه نو٬ مالدیو و یا سریلانکا هم پایین‌تر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار