غفوری: هیچ کسی مقصر جهانی نشدن ما نیست/ بی‌اطلاعی از قوانین سوء تفاهم ایجاد می‌کند

دبیر کمیته ساحلی فدراسیون والیبال گفت: به دلیل عدم حضور در تورهای جهانی گذشته هیچ جایگاهی در رنکینگ فدراسیون جهانی نداریم اگر می‌خواهیم المپیکی شویم باید با شرکت در این تورها امتیاز به دست آوریم.

غفوری: هیچ کسی مقصر جهانی نشدن ما نیست/ بی‌اطلاعی از قوانین سوء تفاهم ایجاد می‌کندکسری غفوری دبیر کمیته ساحلی فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: ما پیش از اعزام به سوییس برای راهیابی به تور جهانی رزرو 16 بودیم و تا رزرو 12 هم پیش رفتیم طی صحبت‌هایی که با رییس فدراسیون والیبال داشتیم تمامی موارد و شرایط تیم ایران را توضیح دادیم وی هم این امکان را فراهم کرد تا تیم به تور جهانی اعزام شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که در لیست رزروها قرار داشتیم طی ارتباطی که با مسئولان برخی تیم‌ها داشتیم رایزنی کرده و با آن‌ّها نسبت به برگزاری چند بازی تدارکاتی اقدام کردیم. ما در تور جهانی تا رزرو 3 هم پیش رفتیم ولی بدشانسی آوردیم و نتوانستیم در جدول قرار بگیریم در این موضوع کوتاهی از طرف هیچ کسی نیست نه کمیته ساحلی فدراسیون جهانی و نه ایران. چرا که قانون می‌گوید تیم‌هایی که در رنکینگ جهانی جایگاه مطلوبی ندارند باید در کمین باشند تا در جدول تور جهانی قرار بگیرند در این مورد هیچ واید کارتی (Wild card) هم وجود ندارد که بتوان از آن برای راهیابی به جدول تور جهانی استفاده کرد.

دبیر کمیته ساحلی فدراسیون والیبال در ادامه اظهارداشت: از روزی که جدول مسابقات شروع شد و ما متوجه شدیم که امکان حضورمان در تور جهانی نیست شرایط را برای برگزار بازی تدارکاتی فراهم و بلافاصله پس از انجام این دیدارها پس از 4 روز به ایران بازگشتیم باید حداقل در 2 مسابقه شرکت کنیم تا نام تیم ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی قرار بگیرد.

غفوری در خصوص تاثیر بازی‌های تدارکاتی که ساحلی بازان ایران در سوییس انجام داده‌اند٬‌ گفت: ما با تیم کانادا در شرایطی بازی کردیم که در پوئن‌ها و ست اول باد توپ و پاس آن‌‌ها بازیکنان ما را می‌برد ولی بعد از کمی بازی از ست دوم به بعد شرایط به مراتب بهتر شد و ساحلی بازان ایران قدرت مقابله با توپ‌های آن‌ها را پیدا کردند. ژاپن یکی از حریفان سرسخت ما در قاره آسیا برای رسیدن به المپیک است برگزاری بازی تدارکاتی با آن‌ّها باعث شد تا این تیم را هم بهتر بشناسیم.

وی اظهارداشت: با توجه به این‌که نوع برگزاری مسابقات تور جهانی و یا بازی‌های ساحلی با والیبال سالنی تفاوت‌های زیادی دارد متاسفانه برخی‌ها در مورد عدم حضور تیم ایران در جدول اصلی دچار سوء تفاهم می‌شوند امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این شرایط فراهم شود تا به همراه تیم در این مسابقات خبرنگار هم اعزام شود تا به طور دقیق و کارشناسانه تمامی اتفاقات و موارد را به اطلاع عموم برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار