وکیلی:

برای مسابقات جهانی انتخابمان سخت‌گیرانه است/شرط پوشیدن پیرامون تیم ملی رقابت جدی است

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: به طور حتم به ترکیب تیم ملی خون تازه تزریق خواهیم کرد تا رقابت میان بازیکنان از بین نرود.

برای مسابقات جهانی انتخابمان سخت‌گیرانه است/شرط پوشیدن پیرامون تیم ملی رقابت جدی استمحمد وکیلی، سرمربی تیم والیبال نوجوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در مسابقات قهرمان کشوری نوجوانان که در سنندج برگزار شد، پس از پایان رقابت‌های لیگ حضور یافتم و از نزدیک عملکرد نوجوانان والیبالیست را زیر نظر گرفتم.
 
وی گفت: سطح این رقابت‌ها بالاست از میان ملی‌پوشان عضو تیم ارتعاشات حاضر در لیگ برتر، سر والیبالیست در مسابقات سنندج حضور داشتند، پس از اتمام مسابقات لیگ برتر به تمام ملی‌پوشان نوجوان استراحت دادیم تا زمان تشکیل اردوی تدارکاتی که دوباره آن‌ها را به تمرینات دعوت کنیم.
 
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات سنندج بازیکنی بود که بتواند با اعضای تیم حاضر در لیگ برتر رقابت کند، گفت: اگر سخت‌گیرانه بخواهیم نسبت به انتخاب بازیکنان برتر اقدام کنیم نه! ولی هستند افرادی که شایسته حضور در تیم ملی و تمرینات را دارند. البته ناگفته نماند نوجوانانی که توانستند در مسابقات آسیایی عنوان قهرمانی را کسب کنند در لیگ برتر مقابل برترین‌های کشور هم بازی کردند، پس طبیعی است که عملکردشان بالاتر از دیگر نوجوانان والیبالیست باشد.
 
وکیلی افزود: ما سعی می‌کنیم با انتخاب نفرات جدید و دعوت آن‌ها به اردوهای تمرینی خون تازه‌ای به تیم ملی تزریق کنیم، چون هدف‌مان در تمرینات ایجاد رقابت میان ملی‌پوشان است، ما می‌خواهیم فضایی را ایجاد کنیم تا در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق باشیم و با بهترین‌های این رده سنی شرکت کنیم.
 
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در ادامه اظهار داشت: از ملی‌پوشان حاضر در مسابقات خواستیم تا به خوبی استراحت کنند، آن‌ها علاوه بر این که 5 ماه در خدمت تیم ملی بودند، در مسابقات لیگ هم شرکت کردند در طول مدت استراحتی که تا شروع اردوهای تمرینی دارند به خوبی خستگی آن‌ها برطرف خواهد شد. البته ملی‌پوشان در طول این مدت تا پیش از شروع تمرینات و اردوها باید به مسائل درسی خود رسیدگی کنند تا سال آینده از نظر درسی دچار مشکل نشوند و کارهای تحصیلی آن‌ها عقب نماند.
 
وکیلی خاطرنشان کرد: نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دهه اول اسفند ماه برگزار خواهیم کرد. این احتمال می‌رود حدود 18 الی 20 بازیکن نوجوان در این تمرینات حاضر خواهند شد. شاید این تمرینات به طور بلندمدت در 21 روز اجرا شود و یا 2 اردوی 10 روزه را برگزار کنیم. نوع اجرای این تمرینات بستگی به شرایط موجود دارد.
 
وکیلی گفت: مسابقات قهرمانی نوجوانان و سطح کیفی بالای آن حاکی از آن است که والیبال در رده‌های سنی پایه حرکت خوب و سطح بالایی را دنبال می‌کند در میان بازیکنان این رده سنی هستند کسانی که بتواند در آینده‌ای نه چندان دور جزو ستارگان والیبال ایران باشند. ما نهایت سعی خود را به کار می‌گیریم تا بهترین‌ها را برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب کنیم. در این راستا شرایطمان این است؛ پوشیدن پیراهن تیم ملی برای کسی که بتواند رقابت جدی داشته باشد، حتمی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار