عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک:

ورزشكاران محجبه ایرانی الگویی برای كشورهای اسلامی هستند

ليموچي: بانوان محجبه و ورزشکار ایرانی به عنوان سنبل برای تمام زنان مسلمان هستند و راه را برای حضور زنان مسلمان در مسابقات مختلف باز كرده اند.

سیما لیموچی عضو کمیته زنان IPC و نیز عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : بانوان محجبه و ورزشکار ایرانی به عنوان سنبل برای تمام زنان مسلمان هستند وجمهوری اسلامی ایران از حدود دو دهه پیش كه زنان ورزشكار كشورمان در میادین مختلف بین المللی حضور یافتند، به یك سمبل و الگو برای كشورهای اسلامی تبدیل شد و راه را برای حضور زنان مسلمان در مسابقات مختلف باز كرده است.

عضو کمیته زنان IPC در ادامه گفت: اكنون زنان مسلمان از كشورهای مختلف با خودباوری و اعتماد به نفس بالا ضمن حفظ حجاب و اصول و ارزش های مذهبی در مسابقات مهمی نظیر بازیهای المپیك و پارالمپیك حضور می یابند تا به همه جهانیان نشان دهند كه زنان مسلمان می توانند در عرصه های مختلف حضور فعال و موثری داشته باشند.

وی تاكید كرد: به نظر من جمهوری اسلامی ایران از نظر حضور خانم های محجبه در میادین مهم ورزشی یك انقلاب در ورزش جهان ایجاد كرده است.

لیموچی در مورد وضعیت ورزشكاران زن كشورمان كه در بازیهای پارالمپیك لندن شركت می كنند، گفت: هفت نفر از خانم های ورزشكار در كاروان پارالمپیكی ایران حضور دارند كه در سه رشته تیراندازی، تیر و كمان و دو و میدانی با حریفان خود رقابت خواهند كرد.

عضو هیات اجرایی كمیته ملی پارالمپیك افزود: آمادگی خانم های ایرانی بسیار خوب است و همه آنان به استانداردها و ركوردهایی كه كادر فنی و مربیان تعیین كرده بودند، رسیده اند.

وی با ابراز رضایت از تداركات و اردوهای آمادگی زنان پارالمپیكی، گفت: كمیته ملی پارالمپیك جمهوری اسلامی ایران برای حضور موفق ورزشكاران در بازیهای امسال، بسیار قوی كار كرده است و از ماهها قبل هماهنگی های بسیار خوبی بین بخش های مختلف به عمل آمد تا ورزشكاران بدون هیچ گونه مشكل و كمبودی در این مسابقات شركت كنند.

وی افزود: تداركات و اردوهای آمادگی چه در داخل كشور و چه در خارج به موقع و بطور منظم برگزار شد و ورزشكاران از نظر روحی و جسمی كاملا در شرایط مسابقه قرار دارند./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار