دیدار وزیر بهداشت گینه بیسائو با قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل

وزیر بهداشت گینه بیسائو در دیدار با قائم مقام وزیر بهداشت ایران در امور بین الملل خواستار دریافت کمک های بهداشتی، درمانی و دارویی از کشورمان شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ آگوستین هوکا وزیر بهداشت کشور گینه بيسائو عصر دیروز به دیدار دکتر محمد حسین نیکنام قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در دفتر وی رفت.

بنا براين گزارش دو طرف در خصوص مسائل بهداشتی، درمانی، دارویی به گفتگو تبادل نظر پرداختند.

شایان ذکر است جمهوری گینه بیسائو سرزمینی گرم و مرطوب است در غرب آفریقا در کناره اقیانوس اطلس شمالی، بین گینه و سنگال. پایتخت آن بیسائو است با مساحتی بالغ بر 36544 کیلومتر مربع با مناطق سرسبز و باتلاقی در سمت ساحلی که برای کشت برنج و بادام زمینی اختصاص دارد. نفت، آهن و بوکسیت مهمترین منابع طبیعی گینه بیسائو است. این کشور همچنین دارای جزایر فراوانی در سمت ساحلی است که مجمع الجزایر بیژاگوس مهمترین آنهاست.

شایان ذکر است همزمان با این دیدار یادداشت تفاهم همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و گینه بیسائو نیز عصر دیروز از سوی علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان و فوستینو فودوت ایمبالی، وزیر امور خارجه این کشور در محل وزارت امور خارجه به امضاء دو طرف رسید.

این یادداشت تفاهم همکاری به‌دنبال سفر مانوئول سرینو ماهانجو، رئیس‌ جمهور گینه بیسائو به تهران که در راس هیئتی عالی‌رتبه برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به کشورمان سفر کرده است، همچنین مذاکرات و گفت‌وگوهای خوب روز گذشته بین وزیران خارجه دو کشور درباره توسعه و گسترش همه جانبه روابط به امضاء رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم دو کشور توافق کردند تا با تشکیل یک کمیته مشترک توافقات صورت گرفته را در راستای توسعه و همه جانبه روابط در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی، بهداشتی و درمانی، کشاورزی، منابع طبیعی، انرژی و شیلات پیگیری و اجرایی کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار