مسئول انجمن دوومیدانی دختران مدارس کشور:

دوومیدانی رشته تخصصی سال ششم ابتدایی شد

بکایی گفت: رشته ورزشی دوومیدانی به عنوان رشته تخصصی سال ششم ثبت شده است ودومیدانی با یک برنامه مدون و به صورت بازی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

  منیر بکایی مسئول انجمن دوومیدانی مدارس کشور در مورد المپیاد دانش آموزی در بخش دختران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : این مسابقات در سه مقطع برگزار شد. مقطع اول مسابقات دوره متوسطه بود که در این رقابت ها 20تیم حضور پیدا کردند. در مقاطع بعد مسابقات دوره های ابتدایی و راهنمایی برگزار شد که 20تیم در بخش راهنمایی و 19تیم در بخش ابتدایی حضور پیدا کردند.
وی افزود: در این دوره از مسابقات مانند دوره های قبل استانهای قدرتمندی حاضر شدند که به طور مثال استان فارس و خراسان رضوی همیشه جزو برترین ها بوده و هر سال در این مسابقات جزو مقام آوران بوده اند. یکی از نکات مثبت مسابقات امسال این بود که تیم هایی که هیچ گذشته ای در ورزش دانش آموزی نداشتند امسال حضور پیدا کردند و به تدریج فعالیت در این رشته را استارت زدند.
 برای مثال تیم های هرمزگان، ایلام و سیستان و بلوچستان از امسال فعالیت جدی ورزشی در رده های پایه را شروع کرده و بدون شک می توانند خود را به سطح تیم هایی مانند فارس و اصفهان برسانند.
 بکایی با اشاره به میزبانی خوب استان اصفهان تصریح کرد: میزبانی استان اصفهان کاملا انتظارات را برآورده کرد. برگزاری مسابقات به مدت دو هفته و تهیه کردن تمام امکانات فنی جای تقدیر دارد.
در حال حاضر برای بالا بردن سطح مسابقات هر سال ما برنامه های استعدادیابی مختلفی را در دستور کار داریم. آموزش و پرورش برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته است و به تدریج در استان های مختلف، مدارس تربیت بدنی احداث خواهد شد. وی افزود: ما در رشته دوی صحرانوردی تیم ملی دانش آموزی را تشکیل داده ایم که این تیم ملی در مسابقات آسیایی به مقام دوم دست پیدا کرد. ولی برای پیدا کردن چنین مهره های باپتانسیلی باید استعدادیابی توسط مربیان کارشناس انجام بگیرد. مسئول انجمن دوومیدانی مدارس همچنین از ایجاد رشته تخصصی دوومیدانی در مدارس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کلاس ششم ابتدایی به دبستان اضافه شده است این رشته ورزشی به عنوان رشته تخصصی سال ششم ثبت شده است. در این پایه رشته های مختلف دوومیدانی با یک برنامه مدون و به صورت بازی به دانش آموزان آموزش داده می شود. وی با اشاره به این مطلب گفت: در تیرماه دو دوره کلاس برای مربیان و مدرسان آموزش و پرورش برای استعدادیابی دوومیدانی برگزار شد. دوره اول این کلاس ها در جاکارتا برگزار شد و آقای ایرجی مسئول انجمن دوومیدانی پسران در آن شرکت کردند. کتابی هم برای آموزش دوومیدانی در سال ششم تالیف شده و دوره بعدی کلاس ها 15شهریورماه برگزار می شود. در این کلاس ها از هر استان دو تا سه مربی از هر استان شرکت می کنند و این مربیان در استان خود نماینده تربیت بدنی می شوند تا آموخته های خود را آموزش دهند. در شهریور کلاس ها به صورت کاملا علمی و اساسی آموزش داده می شود. بکایی با اشاره به کمبود امکانات در استان ها گفت: پیست تارتان و یا پیست تمرینی دوومیدانی در هر استانی وجود ندارد و پیست های باکیفیت در دست آقایان و بزرگسالان است به همین دلیل در اکثر استانها از این نظر مشکل وجود دارد. باید برای رده های پایه در هر استان ردیف بودجه ای تعریف شود تا با دست باز بتوانیم استعدادهای برتر را در سطح کشور پیدا کرده و به تیم ملی معرفی کنیم. 
برچسب ها: شنا ، ورزش ، مدارس ، l
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار