اراک/

امنیت اجلاس غیرمتعهدها با حضور نیروهای بسیجی، انتظامی و پاسداران عزیز تضمین شد

استاندار مرکزی گفت: امنیت كامل برگزاری اجلاس غیرمتعهدها با حضور نیروهای انتظامی، بسیجیان سلحشور و پاسدران بی نظیری تضمین شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک 'علی اكبر شعبانی فرد' در دیدار با فرمانده و جمعی از معاونان سپاه روح الله استان مركزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در اراك افزود: اجلاس غیر متعهدها با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و دولتمردان جمهوری اسلامی با موفقیت كامل برگزار شد.

وی افزود: با برگزاری موفقیت آمیز اجلاس غیر متعهدها در تهران و استقبال بسیار مطلوب اعضا برای حضور در این نشست نقشه های شوم دشمنان جهان اسلام به ويژه آمریكا و اسرائیل غاصب نقش بر آب شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی اقدامات دولت در استان مركزی خاطر نشان كرد: دستاوردهای بزرگ دولت های نهم و دهم در این استان مرهون هماهنگی و همدلی مردم و مدیران است.

شعبانی فرد اضافه كرد: امروز یك چهارم اقتصاد كشور در این استان است و در صادرات الیاف مصنوعی، دارویی، صنایع سبك و مقاوم سازی ساختمان و الیاف شیشه ای حرف برای گفتن داریم.

وی یادآور شد: استان مركزی به لحاظ شاخص های توسعه یافتگی، سرمایه گذاری صنعتی، صنایع فلزی و برقی، صنایع شیمیایی و سلولزی در جایگاه سوم كشور قرار دارد و این موفقیت ها با همدلی، تلاش و همكاری مردم و مسوولان كسب شده است.

وي گفت: صادرات محصولات و تولیدات مختلف این استان از رقم 80 میلیون دلار در سال 1384 به یك میلیارد دلار در سال گذشته رسیده كه در كشور كم نظیر است.

شعبانی فرد افزود: امروز سرانه تولید ناخالص ملی در استان مركزی به یك هزار و 300 دلار رسیده كه بیشتر از میانگین كشوری (یك هزار و 100 دلار) است.

وی گفت: استان مركزی دارای بزرگترین پایانه ذخیره سوخت كشور و در حمل و نقل تركیبی روند بسیار مطلوبی دارد و با تدابیر خاص رتبه این استان در كاهش تصادفات جاده ای از 28 كشور به دوم ارتقا یافته است.

شعباني فرد یادآور شد: طرح توسعه، بازسازی و آماده شدن برای پرواز هواپیماهای پهن پیكر در فرودگاه اراك تا پایان شهریور ماه جاری به اتمام خواهد رسید كه در آن صورت امكان فرود هواپیماهای ایرباس امكان پذیر خواهد شد تا مردم استان مركزی به مشكلات كمتری برای مسافرت برنامه ریزی كنند.

شعبانی فرد خاطر نشان كرد: امروز تبادل انژی برق استان مركزی 22 میلیارد كیلو وات است و این استان از پایدارترین برق برخوردار بوده و  هشت استان كشور را در زمینه این انرژی پشتیبانی می كند.

فرمانده سپاه روح الله استان مركزی در ادامه این نشست با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از حمایت های استانداری در زمینه انجام ماموریت های بسیج در زمینه اعزام 35 هزار نفر به راهیان نور و 25 هزار نفر به مرقد امام راحل، بازخوانی عملیات های دفاع مقدس و ساخت 260 پایگاه تشكر و قدردانی كرد.

سردار 'غلامعلی ابوحمزه' افزود: سپاه روح الله استان مركزی به منظور مقابله با تهدید دشمن قرارگاه جهاد فرهنگی با زیر شاخه های تهدید نرم، مقابله با فضای سایبری، آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منكر را تشكیل داده است.

وی اضافه كرد: همچنین سپاه روح الله در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگاه اقتصاد مقاومتی را در دستور كار خود قرار داده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.