شرایط غیر انسانی زندان ها در عربستان

خانواده هاي زندانيان مصري در عربستان سعودی با همراهی برخي سازمانهاي حقوقي در كنفرانسي در قاهره به وضعيت نامناسب انساني و حقوقي زندانيان مصري در عربستان اعتراض كردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ اين كنفرانس به همت كميته آزادي ها در اتحاديه صنفي خبرنگاران مصر و با هدف بررسي نقض حقوق شهروندان مصری در عربستان برگزارشد؛ در این کنفرانس سازمانهاي حقوقي از افزايش زندانيان مصري در عربستان و رها كردن آنها بدون محاكمه و هم چنين شكنجه برنامه ريزي شده آنها سخن گفتند. خانم "نجلاء وفاء" تاجر مصري به علت اختلاف مالي با يكي از شاهزاده زن عربستانی در سپتامبر سال 2009 بازداشت و به 5 سال حبس و 500 ضربه شلاق محكوم شد.

"نشوي وفاء"مادر این تاجر مصری در گفت و گو با خبرنگار العالم، اظهار داشت اختلاف ميان نجلاء و يكي ازشاهزاده های عربستانی اختلاف ميان دو شريك در تجارت بوده، و هيچ توجيهي براي ارجاع اين مساله به دادگاه جنايي وجود نداشت.

"حمدي الفخراني" وكيل نجلاء نیز به العالم، گفت: شكايتي عليه سفير عربستان در مصر تنظيم شد و ما درخواست عزل وزیر خارجه مصر و کارکنان سفارتخانه مصر در عربستان را به دلیل كوتاهي در حمايت از مصري هاي خارج از كشور ارائه داده ایم.افراد حاضر در اين كنفرانس مسائل زيادي از ديگر زندانيان، مطرح كردند و چندين پرونده درباره زنداني كردن مصري ها در عربستان، بدون محاكمه عادلانه باز شده است.

"ام مصطفي" مادر مصطفي احمد يكي از زندانيان مصري به شبكه العالم، گفت: مصطفي بدون هيچ اتهام و محاكمه به مدت 3 سال در عربستان و درسلول انفرادي زيرزميني به سر مي برد كه وضعيت تنفسي وي دچار مشکل شده است و در معرض مرگ تدريجي قرار دارد.

ناظران با تاكيد بر مختل بودن سيستم قضايي عربستان و دشواري دسترسي به متهمان از راه هاي قانوني اعلام کردند اين مساله علامت سئوال هاي بزرگی را درباره عدالت اين رژيم قرار مي دهد.

"خالد داوود" نويسنده و خبرنگار مصري به خبرنگار العالم، گفت: سازمانهاي مدافع حقوق بشر بين المللي و كشورهاي عربي به عدالت نهادهاي قضايي از نظر دسترسي به وكلاي مدافع يا روشهاي مناسب قضايي ترديد دارند؛ از سوی دیگر اعزام وکیل به عربستان برای دفاع از متهمان از دیگر مشکلات مصری های دربند است.

 سازمانهاي مدافع حقوق بشر تأکید کرده اند كه احمد الجيزاوي وكيل و فعال حقوقی سرشناس مصری که به دلیل انتقاد از مقامات سعودی در بدو ورود به عربستان بازداشت شده است در معرض شديدترين شكنجه ها قرار دارد .. مقامات سعودی ادعا کرده اند که وی با خود قرص های حاوی مواد مخدر همراه داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار