روايت باشگاه خبرنگاران از كساني كه تاب شنيدن بيانات مقام معظم رهبري را نداشتند!

شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد به ميزباني جمهوري اسلامي ايران از پنج تا دهم شهريور ماه و با حضور سران و مقامات عالي رتبه 120 کشور جهان در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ سند اجلاس تاريخي تهران بدون اينكه حتي يك مخالف هم داشته باشد در اختتاميه اجلاس شانزدهم تصويب شد، در اين ميان رسانه‌هاي غربي و مقامات رژيم صهيونيستي كه چشم ديدن موفقيت‌هاي اين اجلاس را نداشتند در رويكردي هماهنگ و سازمان يافته تلاش كردند تا دستاوردهاي اين اجلاس را كم‌رنگ نشان دهند.

بي ترديد برگزاري اين رويداد بين‌المللي در تاريخ موفقيت‌هاي کشورمان افتخار بزرگ ديگري براي نظام جمهوري اسلامي به شمار مي‌آيد و نتيجه تلاش و همکاري‌ دستگاه‌هاي مختلف سياسي، امنيتي، اطلاعاتي، انتظامي، رسانه‌اي، اجرايي، قضايي و... در قواي سه‌گانه و بخش‌هاي ديگر کشور بوده است.

اجلاس عدم تعهد در تهران در امنيت كامل برگزار شد و كارشناسان داخلي و خارجي اذعان كردند كه اين اجلاس موفق بود و دستاوردهاي بسياري براي جمهوري‌ اسلامي داشت.

به چالش کشیدن نظام تبعیض‌آمیز مدیریت جهانی از دیگر دستاوردهای مهم اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در تهران است كه منجر به واكنش صهيونيست‌ها شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در مراسم افتتاحيه اجلاس شانزدهم بياناتي را ايراد فرمودند كه پيكره نيمه جان رژيم صهيونيستي را لرزاند.

 بيانات مقام معظم رهبري در اجلاس سران عدم تعهد را مي توانيد اينجا ببينيد (مشاهده متن كامل سخنراني رهبر انقلاب)

بعد از پایان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای لحظاتی از جای خود بلند شدند و به صورت‌ممتد ایشان را تشویق کردند.

همچنين بسياري از وزراي خارجه كشورهاي عدم تعهد در گفتگو با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران بيانات مقام معظم رهبري را در شرايط كنوني مهم و باارزش خواندند.

هنوز چند ساعتي از بيانات مقام معظم رهبري نگذشته بود كه سران رژيم نامشروع صهيونيستي كه تاب و توان تحمل مواضع منطقي و حق جمهوري اسلامي را نداشتند واكنش‌هاي تندي به اجلاس تهران و استقبال ساير كشورهاي عدم تعهد از بيانات مقام معظم رهبري نشان دادند.

نتانياهو تهران را با سازمان ملل اشتباه گرفت/ دوران رژيم صهيونيستي به پايان رسيده است

نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي كه تاب كنترل خشم خود را نداشت و از موفق بودن اجلاس تهران آگاه بود در ديدار با مقامات آلماني واكنش تندي به نشست تهران نشان داد و اين اجلاس را لكه ننگي بر دامان بشريت و موجب رسوايي دانست.

نتانياهو ادامه مي‌دهد:۱۲۰ کشور در تهران جمع شدند و به رهبر ايران (حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي) گوش دادند و اجلاس را ترک نکردند.»

همچنين وي در نشست هفتگی کابینه‌اش با ابراز خشم خود از اجلاس سران عدم تعهد گفت: نمایندگان 120 کشور اظهارات علیه اسرائیل را شنیدند و سکوت کردند.

سازمان ملل آمريكايي هم به درخواست لابي صهيونيستي پشت كرد

نخست‌وزیر اسرائیل چندي پيش آشکارا از‌ بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته بود که از رفتن به تهران برای شرکت در اجلاس عدم تعهد خودداری کند و از اینکه دبیرکل این درخواست را نادیده گرفت، ابراز ناخرسندی کرد.

هاآرتص در گزارشي درباره فشارهاي نتانياهو به بان‌كي مون براي ممانعت از سفر وي به تهران نوشته است: كمپين رسانه‌اي در اسرائيل بسيار تلاش كرد تا از حضور بان‌كي مون در اين اجلاس ممانعت به عمل بيارود اما موفق نشد و بالاخره بان‌كي مون وارد تهران شد. البته بسياري از تحليل‌گران صاحب نام معتقدند كه فشارهاي نتانياهو عامل رفتن بان‌كي مون به تهران است.

در این میان نباید از نظر دور داشت که در روزهای برگزاری اجلاس نم و با وجود تبلیغات منفی ضدانقلاب و رسانه‌های استکبار، این نمایش بین‌المللی تبدیل به دغدغه اقشار مختلف مردم کشور شده بود و آحاد مردم با گرایش‌های گوناگون پیگیر اخبار این رویداد بزرگ بودند.

نتانياهو از خواب غفلت بيدار شد و فهميد كه شرايط صهيونيست‌ها خطرناك است

سايت اينترنتي خبري النشره لبنان روز يکشنبه (۱۲ شهريور، ۲ سپتامبر) به نقل از نتانياهو نوشت: «اين نشان مي‌دهد که شرايط خطرناک‌تر شده است.»

تلاش براي سايه انداختن بر اجلاس تهران ناكام ماند

سناريوي شكست خورده غرب عليه اجلاس عدم تعهد در ابتدا با شايعه پراكني و فضا سازي آغاز شد اما واكنش تند مقامات رژيم صهيونيستي پرده از حقايقي بر مي‌دارد كه جنگ رسانه‌اي غرب هم نتوانست آن را مخفي كند.

تجربه تاريخي انقلاب اسلامي نشان مي‌دهد كه موفقيت‌هاي ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف با واكنش غرب و رژيم صهيونيستي روبه‌رو مي‌شود و درباره اجلاس تهران هم مي‌توان نتيجه گرفت كه دستاوردهاي اين اجلاس كه در حقيقت شكستن هيمنه پوشالي رژيم صهيونيستي هم يكي از موارد آن بوده خشم جنون‌آميز نتانياهو را در بر داشته است.

گزارش آمريكايي آژانس هم نتوانست اجلاس تهران را به حاشيه ببرد

لابي صهيونيست كه تلاش‌هاي خود را براي كم اهميت نشان دادن اجلاس تهران شكست خورده مي‌ديد دست به دامان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي آمريكايي شد تا شايد بتواند با ارائه گزارشي سياسي درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز كشورمان بتواند عقده‌هاي خود را خالي كند اما اين گزارش هم راه به جايي نبرد.

گزارش آژانس در حالي منتشر شد که رژيم اسراييل دارنده صدها کلاهک هسته‌اي است و تل ‌آويو با حمايت واشنگتن همواره از پيوستن به پيمان منع گسترش سلاح هسته‌اي (ان پي تي) سر باز زده است.

مقامات عالي‌رتبه 120 كشور جهان كه از ماهيت گزارش آژانس اطلاع داشتند مجددا بدون توجه كردن به اين گزارش صهيونيستي آمريكايي يكي از بندهاي بيانيه پاياني اجلاس را به حمايت از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران اسلامي اختصاص دادند.

فتنه‌گران و صهيونيست‌ها در اجلاس تهران دو روي يك سكه بودند

همزمان با عصبانيت افسار گيسخته صهيونيست ها فتنه گران نيز توان ديدن موفقيت ملت ايران و رهبر فرزانه اش را نداشتند.

در شرايطي كه چشم جهان به اجلاس تهران است تاج‌زاده عضو مشترک احزاب منحله مجاهدين و مشارکت به مانند نتانياهو تاب تحمل اين وضعيت را نداشته و سعي مي کند براي رسانه هاي ضد انقلاب تيتر جايگزيني براي اجلاس عدم  تعهد تهران انتخاب کند.

 
انتهاي پيام/
برچسب ها: سران ، اجلاس ، غیر متعهد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار