حجم معاملات در بازار سرمايه 31 هزار ميليارد تومان

از ابتداي سال در بازار بورس، فرابورس، بورس كالا، 31 هزار ميليارد تومان حجم معاملات صورت گرفته كه نسبت به مشابه سال قبل افزايش داشسته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران علي‌صالح آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشستي كه امروز برگزار شد گفت: از ابتداي سال در بازار بورس، فرابورس، بورس كالا، 31 هزار ميليارد تومان معاملات صورت گرفته كه نسبت به مشابه سال قبل 24 هزار ميليارد تومان بود حجم معاملات افزايش يافته است.

وي ادامه داد:‌برخي از موسسات تقاضاي اخذ مجوز آموزشي از سازمان بورس و اوراق بهادار دارند كه دستورالعمل دوره‌هاي آموزشي تنظيم و مجموعه‌هاي كه خواهان آموزش  هستند مي‌توانند مجوز بگيرند و در حال حاضر حدود 15 درخواست در دست بررسي است.

صالح‌آبادي در خصوص رتبه‌بندي كارگزاران تصريح كرد: رتبه‌بندي كارگزاران انجام و نتايج آن اعلام شد و در رتبه‌بندي صورت گرفته كارگزاران پيشرفت قابل توجهي داشتند به گونه‌اي كه در بورس و اوراق بهادار از مجموع 87 كارگزار، 60 كارگزار ارتقاء پيدا كردند و 21 كارگزار نسبت به دوره قبل بدون تغيير در جايگاه خود باقي ماندند. تعداد كارگزار الف، از 17 به 40  و كارگزاران ب از 21 به 31 ارتقا پيدا كردند.

وي ادامه داد: در بورس كالا نيز از مجموع 70 كارگزار ارتقا، و 29 كارگزار بدون تغيير باقي ماندند كه تعداد كارگزار الف از 6 به 15، ب از 14 به 16 افزايش داشته است.

وي اضافه كرد:‌111 مورد تاييد صلاحيت و 11 مورد نيز رد صلاحيت حرفه‌اي شدند.

رئيس سازمان بورس با اشاره به اينكه آزمون گواهينامه حرفه‌اي با 10 هزار و 500 شركت كننده ديروز برگزار شد گفت:‌با برگزاري اين آزمون مشكل كمبود نيروي گواهينامه حرفه‌اي حل مي‌شود و با افزايش اين گواهينامه و حرفه‌اي در جهت تخصصي تر شدن بازار حركت مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: شركت‌هاي بورس 6 هزار و 550 اطلاعيه و شركت‌هاي فرابورسي ثبت شده در سازمان يك هزار و 550 اطلاعيه منتشر كرده‌اند./عب


 

برچسب ها: علی ، صالح ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار