رئيس سازمان بورس اوراق بهادار

راه‌اندازي بورس انرژي در 2 ماه آينده

براساس اعلام شركت بورس انرژي ظرف 2 ماه آينده معاملات بورس انرژي آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران علي صالح‌آبادي در نشستي كه امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد در خصوص زمان آغاز بورس انرژي گفت: نرم‌افزار معاملات و تسويه معاملات آماده است و همچنين دستورالعمل پذيرش كالا و معاملات در اين حوزه تهيه و در حال نهايي شدن است.

وي ادامه داد: براساس اعلام شركت بورس انرژي اميدواريم ظرف مدت 2 ماه آينده معاملات بورس انرژي آغاز شود كه پيش‌بيني مي‌شود اين معاملات با برق آغاز شود.

وي در خصوص تخلفات شركت‌ها افزود: در كميته‌ تخلفات 55 جلسه برگزار شد كه 177 پرونده بررسي و 45 راي صادر شده است و همچنين هيئت داوري 51 جلسه برگزار و 18 راي صادر شده است.

وي ادامه داد:  هر سال طبق آئين‌نامه اجراي مكلف هستيم نشريه‌اي منتشر كنيم و تمام تخلفاتي كه در بازار اتفاق افتاد با ذكر تمام جزئيات در اين نشريه به چاپ برسانيم.

صالح‌آبادي در خصوص مشكلات نرم‌افزاري بازار سرمايه ادامه داد: مشكلات نرم‌افزاري در بورس طلا و سكه امري طبيعي است و معاملات به طور عادي در بازار بورس انجام مي‌شود.

وي تاكيد كرد: ارزش بازار بورس و فرابورس 147 هزار ميليارد تومان است كه 6.1 ميليون سهام‌دار در بورس و فرابورس هستند.

صالح‌آبادي ادامه داد: حجم معاملاتي 50 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

وي اضافه كرد: در بازار سرمايه افت و خيزهاي زيادي وجود دارد و تحريم‌ها معقوله جديدي نيستند و شركت‌ها تا به امروز توانستند بر تحريم‌ها فايق آيند و مشكلي در اين رابطه ندارند.

وي در خصوص فروش نفت در بورس انرژي افزود: فروش نفت در بورس انرژي هنوز تصميمي در اين خصوص گرفته نشده است./عب

برچسب ها: صالح ، آبادی ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار