لاوان به هاب نفتی منطقه تبدیل مي شود

لاوان با وجود دو شرکت عظیم نفتی کشور یعنی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی نفت و برخورداری از صنایع پایین دستی پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی، عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور را نیز یدک می کشد.

محمد علی دادورسرپرست منطقه ويژه اقتصادي لاوان، در گفتگو با اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاسیس منطقه ویژه اقتصادی لاوان گفت: درخواست ایجاد این منطقه توسط پالایشگاه لاوان به دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق ارائه شد که در نهایت در بهمن ماه 1389 این منطقه با سازمان مسئولی شرکا ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در خصوص گرایش های کاری این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی لاوان در بخش های انرژی، شیلات و آبخیزداری فعالیت دارد و در بخش انرژی لاوان دارای غنی ترین مخازن گازی در خلیج فارس محسوب می شود.

دادور افزود: لاوان با وجود دو شرکت عظیم نفتی کشور یعنی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی نفت و برخورداری از صنایع پایین دستی پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی، عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور را نیز یدک می کشد.

وی همچنین در خصوص فعالیت های شیلات در جزیره لاوان خاطر نشان كرد: این جزیره به عنوان قطب مروارید خلیج فارس از صید تا استحصال محصولات دریایی و وجود گونه های مختلف جانوارن و گیاهان دریایی در کنار اقتصاد وابسته به نفت به دنبال اقتصاد غیر وابسته نیز بوده و در این راستا نیازمند سرمایه گذاری در این بخش است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار