دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح قانون انتخابات فارغ از اهداف سياسي خاص ضروري است

يك كارشناس مسائل حقوقي با اشاره به قانون انتخابات گفت: اصلاح قانون انتخابات فارغ از اهداف سياسي خاص و با جلب نظر كارشناسان متخصص دولت و وزارت كشور، لازم و ضروري به نظر مي‌رسد.

غلامرضا دهقان در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران گفت: خلاهاي قانوني باعث مي‌شود كه افراد سودجو بتوانند از آن خلاها به نفع خود استفاده كنند و در پي آن اتفاقات ناگوار به وقوع بپيوندد.

اين كارشناس حقوقي با بيان اينكه برخي از بندهاي قانون انتخابات بايد اصلاح شود تا از بروز شائبه‌ها جلوگيري كند، ادامه داد: خريد و فروش آراء يكي از ضعف‌هاي انتخابات به شمار مي‌رود كه بايد برطرف شود، پيش از اين در قانون مجازات اسلامي خريد و فروش آراء به عنوان جرم محسوب مي‌شد ولي پس از تصويب قانون تعزيزات اين بند از قانون حذف شد و ديگر جرم محسوب نمي‌شود.

وي با اشاره به كاركرد هيات‌هاي اجرايي انتخابات اضافه كرد: اجراي انتخابات بايد در اختيار دولت باشد ولي هيات اجرايي انتخابات بايد از سوي مرجعي فراقوه‌اي تعيين و منصوب شود.

دهقان گفت: اصلاح قانون انتخابات فارغ از اهداف سياسي خاص و  با جلب نظر كارشناسان متخصص دولت و وزارت كشور، لازم و ضروري به نظر مي‌رسد.

اين فعال حقوقي اذعان كرد: قانون انتخابات بايد به گونه‌اي اصلاح شود كه معذوريتي براي اجرا و برگزاري انتخابات ايجاد نكند.

اين كارشناس حقوقي خاطرنشان كرد: تمامي امور كشور بايد قانونمند شود و تنها قانونگذاري نمي‌تواند مشكلات را حل كند بلكه بايد زمينه‌هاي اجراي قانون نيز فراهم شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قانون ، انتخابات ، دهقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار