نخستین پالایشگاه ملی نفت با سرمایه‌گذاری 1.3میلیارد دلاری ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با بیان اینکه برای ساخت این پالایشگاه 120 هزار بشکه‌ای هم برآورد سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلاری شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با دستیابی به دانش فنی بومی در مدت 3.5 تا 4 سال عملیاتی شود.

فرهاد احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح توسعه در پالایشگاه‌های موجود نفت، حذف گوگرد از ترکیب تولید فرآورده‌های نفتی است، گفت: با راه‌اندازی طرح‌های بهبود کیفیت در پالایشگاه تندگویان تهران روزانه 110 تن گوگرد، پالایشگاه بندرعباس 120 تن گوگرد و در طرح توسعه پالایشگاه شازند روزانه 640 تن گوگرد تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، با اعلام اینکه همچنین با راه‌اندازی واحدهای تولید گرانول و بسته بندی گوگرد تولیدی پس از دانه بندی و بسته بندی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود، تصریح کرد: در این طرحها برای نخستین بار، ایران به دانش فنی واحدهای گرانول سازی گوگرد دست یافت و با این اقدام به انحصار برخی از شرکت های اروپایی پایان داده است.

 وی درباره ساخت نخستین پالایشگاه ملی نفت ایران اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که پیمانکاران ایرانی از سابقه بیش از 50 ساله در ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌های نفت برخوردار هستند در این صورت امکان خودکفایی در مجموعه واحدهای پالایش نفت ایران فراهم می‌شود و در مراحل خودکفایی، ساخت کالا و تجهیزات هم گام‌های بلندی برداشته می شود در مجموع در صورت ساخت این پالایشگاه نفت با دانش فنی بومی، امکان خودکفایی کامل در صنعت پالایش نفت فراهم می‌شود.

وی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، با تاکید بر اینکه بعد از جنگ تحمیلی تمامی مراحل بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌ها بدون حضور شرکتهای خارجی توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام شد، اظهار داشت: حتی پیمانکاران و سازندگان داخلی سابقه ساخت واحدهای پالایشگاه نفت در خارج از کشور (ترکمن‌باشی ترکمنستان) را هم دارند.

 احمدی با تاکید براین که این پالایشگاه ملی با سرمایه‌گذاری 1.3میلیارد دلاری ساخته می‌شود افزود: بر اساس ابلاغ وزارت نفت قرار است اولین طرح ملی پالایشگاهی ایران در قالب پالایشگاه میعانات گازی پارس اجرایی شود افزود: پیش بینی می‌شود با دستیابی به دانش فنی بومی در مدت 3.5 تا 4 سال عملیاتی شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار