زاهدان /

ایجاد سه رشته جدید در مقطع دكتری دانشگاه سیستان و بلوچستان

معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان از راه اندازی سه رشته جدید تحصیلی در مقطع دكتری این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، فرهاد شهركی با اشاره به اینکه  با راه اندازی سه رشته مذكور شمار رشته های مقطع دكتری دانشگاه سیستان و بلوچستان به 27 رشته می رسد گفت: شورای گسترش آموزش عالی كشور با پذیرش دانشجو در رشته باستان شناسی، مهندسی برق – قدرت و مهندسی برق – الكترونیك در مقطع دكتری دانشگاه سیستان و بلوچستان موافقت كرد. 
وی زمان اعلام نتایج آزمون دكتری سال تحصیلی 91- 92 اواخر شهریور ماه ذکر کرد و  گفت: امسال هزار و 305 نفر از طریق كنكور سال 91 در مقطع كارشناسی ارشد این دانشگاه پذیرفته شدند كه كار ثبت نام آنان هفته گذشته به پایان رسید. 
معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد 657 نفر پسر و 648 نفر دختر هستند كه به ترتیب 51 درصد و 49 درصد از پذیرفته شدگان مقطع كارشناسی ارشد سال تحصیلی 91- 92 دانشگاه سیستان و بلوچستان را تشكیل می دهند. 
شهركی افزود: از مجموع پذیرفته شدگان امسال مقطع كارشناسی ارشد 757 نفر معادل 58 درصد از كل در دوره روزانه، 432 نفر معادل 34 درصد در دوره شبانه و 116 نفر معادل هشت درصد در پردیس های بین المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان تحصیل خواهند كرد. 
وی شمار رشته های كارشناسی ارشد این دانشگاه را 139 رشته عنوان و بیان كرد: از این تعداد 38 رشته مربوط به پردیس شماره 2 (بین المللی) زاهدان و 20 رشته مربوط به پردیس بین المللی چابهار می شود. .
وی دوره مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستان را شامل یك رشته كارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود : : با هدف تكمیل ظرفیت كلاس های درس مقطع كارشناسی ارشد پردیس های بین المللی زاهدان و چابهار و همچنین پذیرش در تنها رشته مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستان هفته گذشته آزمون ورودی با حضور هزار و 200 دانشجو در 59 رشته برگزار شد كه نتایج آن بزودی اعلام می شود. 
وی با بیان اینكه امسال پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان 10 درصد افزایش داشته است، گفت: 50 درصد از دانشجویان سال تحصیلی 91- 92 این دانشگاه را پذیرفته شدگان مقطع كارشناسی ارشد تشكیل می دهند. 
معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه دارای 22 دانشكده، 20 هزار دانشجو و دانش آموز، 340 رشته در مقطع كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری است. /س


برچسب ها: ایجاد ، رشته ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.