رییس سازمان راهداری:

۳۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور ساخته شد

امانی گفت: پارسال بیش از سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور به رغم تمام مشکلات در تامین قیر ساخته شد.

داریوش امانی گفت: سال ۱۴۰۲ برای سازمان راهداری سال پرباری بود، چراکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نخستین بار به عنوان سازمان برتر بهره‌ور کشور شناخته شد.

وی اظهار کرد: ادغام ۲ سازمان راهداری و «حمل و نقل جاده‌ای» و افزایش کارکنان موجب شده بود که در برخی از استان‌ها به دلیل کمبود فضای اداری مجتمع، چندین ساختمان جهت امور اداری فعالیت داشته باشند که این امر برخی مشکلات را نیز به همراه داشته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: بنابراین درصدد حل این موضوع برآمدیم و ساخت و احداث ساختمان‌های اداری جدید را در تمامی استانها آغاز کردیم که خوشبختانه تعدادی از آنها به اتمام و به بهره‌برداری رسیدند و بخش دیگری نیز در حال تکمیل است.

وی گفت: حجم ترانزیت پارسال ۵۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است، حجم ترانزیت در سال گذشته به میزان ۱۵ میلیون تن رسید.

افزایش ۱۴ درصدی حجم جابجایی مسافر

امانی افزود: حجم جابجایی مسافر در سال گذشته ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است، در بخش بار و کالا نیز ۵۵۵ میلیون تن کالا حمل شد که این میزان ۱۰ درصد رشد را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در حوزه راهداری و بحث روکش آسفالت، نصب نیوجرسی، علائم، روشنایی و تمامی فعالیت‌های راهداری نیز در سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی افتاد که بیش از انتظار سازمان بود و همواره مورد تشویق مقام عالی وزارت نیز قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حمل و نقل اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در حمل و نقل مسافر، مصوبه‌ای بود که بر اساس آن می‌توان ۲ هزار ناوگان مسافری را به شبکه حمل و نقل اضافه کرد، این مصوبه برای جابجایی زائران اربعین صورت گرفت که امسال نیز به تصویب دولت رسید.

امانی با تاکید بر اینکه باید با تمام توان در جهت استفاده از ظرفیت این مصوبه تلاش شود، اظهار کرد: بدین منظور شرکت‌های حمل نقل از سوی معاونت سازمان راهداری برای اجرا معرفی شدند که امیدواریم این تلاش نتیجه بخش باشد.
وی از مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست تا از هم اکنون گزارشات لازم را به استانداران ارایه کرده و از هر ظرفیتی که در استان‌شان وجود دارد، برای بهبود خدمات به زایران اربعین حسینی استفاده کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص تجهیز ماشین‌آلات راهداری نیز گفت: برای واردات هزار دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به کشور با مصوبه جدید در تلاش هستیم تا میانگین سن ماشین آلات راهداری و راهسازی را کاهش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار