خوزستان/

آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ارتقاء روابط تجاری با عراق

استاندار خوزستان بر آماده‌‌سازی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌‌های مرزی این استان برای ارتقاء مبادلات و روابط تجاری با عراق تأکید کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،سید جعفر حجازی در نشست پایانه‌های مرزی خوزستان اظهار داشت: ساماندهی مبادی ورودی چذابه و شلمچه می‌تواند در توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و عراق و افزایش مبادلات تجاری نقش مؤثری داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌ها افزود: زیرساخت‌های لازم برای مهیا شدن شرایط افزایش روابط تجاری در خوزستان باید سریع‌تر آماده شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین از ارسال نخستین محموله کالا به عراق به صورت یکسره همزمان با 5 مهر سالروز شکست حصر آبادان خبر داد و گفت: از این تاریخ به بعد هیچ سیمانی از طریق جابه‌جایی در مرز با کشور عراق مبادله نمی‌شود و خروج این کالا از در کارخانه و به صورت حمل یکسره انجام می‌شود.

حجازی حجم سالانه مبادلات با عراق را بیش از 10 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری این میزان 50 درصد افزایش یابد.

وی همچنین تأکید کرد: بخش خصوصی و تولید کنندگان باید با شرایط جدیدی که برای توسعه اقتصادی تعریف شده خود را تطبیق دهند و روابط خود را بیشتر کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به بازار مناسب عراق گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته با کشور عراق و استان‌های مرزی این کشور، حمل بار به صورت یکسره مصوب شده است و از این پس لازم‌الاجراست.

حجازی بر ضرورت رفع موانع موجود در اجرای طرح حمل یکسره تأکید کرد و گفت: فرمانداران باید محلی را برای استقرار کامیون‌ها تعیین کنند و مرزبانی نیز موانع و مشکلات را رفع کنند./س
برچسب ها: ارتقاء ، روابط ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.