نويسنده آمريکايي:

انتشار فيلم موهن بخشي از برنامه امپرياليستي آمريکاست

یک نویسنده آمریکایی تاکید کرد: انتشار فیلم موهن و کاریکتاتورهای توهین آمیز فقط برای جرقه زدن به تحولات است و مسئله اصلی ، نگرشهای امپریالیستی آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رئالف شوئنمن گفت: آمریکا به دنبال بهره برداری از واکنشهای مسلمانان به انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص) بوده است.

وی افزود: مقامات آمریکا خواسته اند این فضا را بوجود بیاورند و وقتی عده ای از مسلمانان واکنشهای خشمگینانه بروز بدهند بگویند که مگر نگفتیم مسلمانان افرادی خشونت طلب نیستند و اقداماتی که ما در کشورهای اسلامی انجام می دهیم موجه و درست است. مردم آمریکا نیز واقعیتها را نیم دانند. آنها خبرها را از رسانه های تلویزیونی و مطبوعاتی دریافت می کنند که به رسانه های شرکتی وابسته هستند.

وی  تاکید کرد: برخی از این رسانه ها نگرشهای راستگرایانه دارند. روزنامه هایی از قبیل نیویورک تایمز یا واشنگتن پست یا مجله تایم که از مطبوعات اصلی آمریکا هستند نیز به انتشار مطالب تحریک کننده برضد کشورهایی از قبیل سوریه و حکومت بشار اسد،رئیس جمهور سوریه و ایران منتشر می کنند که در کانون توجه و هدف آمریکا قرار دارد.

شوئنمن در ادامه افزود: انتشار فیلم موهن و کاریکتاتورهای توهین آمیز فقط برای جرقه زدن به تحولات است و مسئله اصلی ، نگرشهای امپریالیستی آمریکا است. آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به دنبال آن هستند که جنگ افروزی کنند. اقدام آنها در افغانستان و عراق و لیبی همین مسئله را نشان می دهد. البته جنگهایی هم در جریان است که خبری از آن منتشر نمی شود همانند اوضاعی که برضد مردم فلسطین یا مردم بحرین یا مردم سومالی و مردم سوریه درجریان است. اینها جنگهایی آمریکایی هستند. این جنگها ، جنگهای اسرائیلی هستند زیرا اسرائیل به دنبال کسب سلطه در منطقه است. آمریکا نیز به دنبال سلطه جهانی است. 

این نویسنده آمریکایی تاکید کرد: آمریکا برای رسیدن به این هدف به دشمن نیاز دارد. کشورهایی همانند فرانسه و انگلیس نیز با این برنامه های آمریکا همکاری می کنند. ناتو نیز در این مسیر همراه آمریکا است. ناتو سازمانی است که یکی برای همه است به این معنا که اگر یکی از کشورهای عضو ناتو ، درگیر جنگ شود همه دیگر کشورها باید به این جنگ ملحق شوند. به دولت فرانسه نیز فشار وارد می شود تا به این اقدامات آمریکا ملحق شود. در انگلیس نیز همین فشارها محسوس است. آمریکا مجرم اصلی این ماجرا است. این فیلم موهن نیز همانند جرقه ای در جعبه باروت برای ایجاد حریقی ساختگی به منظور تحقق اهداف واقعی امپریالیستی آمریکا بوده است. 

وی افزود: نتیجه این سیاستها کشته شدن میلیونها نفر است. این مسئله فقط به مسلمانان محدود نمی شود بلکه مسئله ای جهانی است. این مسئله برای همه ما اهمیت دارد. چرا نباید آمریکایی ها از این مسئله و انتشار چنین فیلمی عصبانی نباشند؟ دیگران نیز باید خشمگین باشند. آمریکا مقصر است و باید پاسخگوی اقداماتش باشد. این مسئله، موضوع اصلی است.بی تردید روزی فراخواهد رسید که مردم آمریکا نیز خشمگین شوند و در مقابل دولت خود بایستند. در این روز، دولت آمریکا در شرایط بسیار بدی قرار خواهد گرفت.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار