حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

عباسيان:جشنواره فجر نيازي به شعار ندارد /سينماي ايران حذف شد

جشنواره فجر با توجه به گويايي نام خود نيازي به شعار نداشته و حتي با وجود حذف بخش سينماي ايران نيز به كار خود ادامه مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، بامداد روز شنبه اول مهر برنامه سينمايي هفت با اجراي محمود گبرلو به روي آنتن رفت.
در بخش سوم برنامه محمدرضا عباسيان دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر مهمان اين بخش از برنامه سينمايي هفت بود.
محمدرضا عباسيان با حضور در اين برنامه از تغييرات و رويكرد جشنواره سي و يكم فجر گفت و افزود: تغييراتي در بازنگري آئين نامه برگزاري سي و يكمين جشنواره فيلم فجر در نظر داريم كه اهم از حذف بخش نوعي نگاه يا آينه سينماي ايران است.
وي افزود: جشنواره نبايد محل نمايش همه توليدات سينمايي ايران در سال باشد چرا كه امكان دارد فيلمي خوب باشد ولي بدليل تعداد زياد فيلم ها آن اثر ديده نشود.
عباسيان عنوان كرد: در سال هاي گذشته حدود 50 تا 100 فيلم در جشنواره به نمايش در مي‌آمد كه جشنواره فجر محل عرضه اين تعداد فيلم نيست و اين 10 روز گنجايش اين همه اثر را ندارد و ممكن است تعدادي از آ‌ثار حقشان ادا نشود.
وي در خصوص محتواي آثار به نمايش در آمده در جشنواره عنوان كرد: فيلمي بايد در جشنواره فيلم فجر به نمايش در بيايد كه شان انقلاب جشنواره فجر را در پي داشته باشد نه اينكه الزاماً در راستاي تاريخ باشد ولي نشان دهنده سينماي انقلاب و ارزشي ما باشد.
عباسيان تصريح كرد: نماي كلي در سينماي ايران داريم ولي نماي جزئي از آن نخواهيم داشت ما جشنواره هاي تخصصي كودك داريم كه فيلم هاي كودك بايد در آن جشنواره به نمايش دربيايد.
وي در خصوص شوراي سياستگذاري جشنواره اظهار داشت: شوراي سياستگذاري توسط رياست سازمان سينمايي منصوب شدند و چون حكمشان صادر نشده فعلا نام آن ها نمي‌توانم ذكر كنم.
وي در خصوص شعار جشنواره سي و يكم اظهار داشت: شعار جشنواره بر روي خود آن است و شعار و هدفش معلوم و مشخص است كه اين فجر انقلاب بوده و مي‌خواهد سينماي انقلاب را معلوم كند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در جشنواره سي و يكم فجر قصد داريم هزينه هاي برگزاري آن را تا حد امكان كاهش دهيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.