خوزستان/

۵۰ درصد از باغ وحشهای کشور استاندارد نیستند

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس بررسیهای صورت گرفته توسط مسئولان، 50 درصد از باغ وحشهای کشور غیر استاندارد و در شرایط نامطلوب و بحرانی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سیدمحمد سادات ‌ابراهیمی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نگهداری و جلوگیری از شیوع بیماری حیوانات بخشی از مسئولیتهای سازمان حفاظت از محیط ‌زیست و سازمان دامپزشکی است اما به دلیل عدم نظارت دقیق بر باغ وحشهای کشور شاهد شیوع بیماری و تعطیلی تعدادی از این مراکز در سطح کشور بوده ایم.
وی با اشاره به گزارشهای سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر اینکه هیچکدام از باغ وحشهای کشور استاندارد نیستند، افزود: بر اساس قانون نظارت بر نگهداری اصولی حیوانات در باغ‌ وحش‌ها یکی از تکالیف سازمان حفاظت از محیط‌ زیست کشور است.
 
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام سازمانها باید برای حل نواقص پیرامون این موضوع تلاش کنند تا شاهد انقراض نسل برخی از حیوانات در کشورمان نباشیم.
 
سادات ابراهیمی، تاکید کرد: سازمانهای حفاظت از محیط زیست و دامپزشکی کشور باید در این خصوص پاسخگو باشند و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات و نواقص با همکاری دیگر سازمانهای مربوطه اقدام کنند.
 
وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی کافی در سازمان حفاظت از محیط زیست باید در زمینه اعتبارات و ماموریتهای که به این سازمان محول شده تجدید نظر کرد.
 
نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، همچنین از آمادگی مجلس برای وضع قوانین مناسب برای حمایت از سازمان حفاظت از محیط ‌زیست و مراکز باغ‌ وحش خبر داد./س
برچسب ها: باغ وحش ، استاندارد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.