پس از پژو «رنو» هم پنچر شد

براساس آمارها فروش خودروهای نو در بازار اروپا ظرف ماه های اخیر شاهد هفت درصد کاهش بوده است که مهمترین دلیل آن، بحران اقتصادی است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با توجه به مشکلات مالی موجود، بالارفتن نسبی هزینه های روز مرده زندگی و تقریبا ثابت ماندن حقوق و دستمزدهای دریافتی، مردم اروپا بخصوص کشور فرانسه خرید خودروهای کم هزینه به جای خودروهای لوکس و گران قیمت را ترجیح می دهند.

این تغییر ذائقه و بحران مالی جاری در حوزه یورو، بر صنایع خودروسازی بزرگ این کشور تاثیر بسزایی داشته و علاوه بر پژو - سیتروئن ، اکنون رنو دیگر کارخانه خودروساز بزرگ این کشور نیز در معرض تعطیلی قرار گرفته است.

به دنبال تصمیم کارخانه پژو - سیتروئن به بستن یک واحد تولیدی قطعه سازی خود در شهر ˈ اولنه - سو - بواˈ و اخراج دسته جمعی هشت هزار نفر از کارکنان خود تا سال 2014 میلادی، هم اکنون مسوولان کارخانه رنو دیگر شرکت بزرگ خودروساز فرانسوی هم از وضعیت نابسامان اقتصادی و مالی گریبانگیر شاکی هستند.

اگرچه به نظر می آید رنو از شرایط عمومی نسبتا قابل قبول تری نسبت به پژو - سیتروئن ، رقیب جدی خود برخورداراست ، ولی با این حال مسوولان این کارخانه تولیدی جهانی هم از آینده مالی و اقتصادی شرکت اطمینان لازم ندارند. در همین حال بررسی های اخیر نشان می دهد که محصولات تولیدی دو کارخانه خودروساز فرانسوی ، ظرف ماه های اخیر با کاهش فروش خودرو نو به ویژه در داخل کشور مواجه شده اند.

نمایندگان اتحادیه های صنفی و دولت فرانسه هنوز برغم مذاکرات چند ماهه خود نتوانستند، مسئولان کارخانه پژو- سیتروئن را از تصمیم خود نسبت به بستن کارخانه ˈ اولنه - سو - بوا ˈ و اخراج هشت هزار کارمند خود منصرف کند اما اکنون بحران تعطیلی در شرایطی کارخانه رنو را هم تهدید می کند که بازارجهانی و اروپایی خودرو ظرف ماه های اخیر به دلیل کاسته شدن نسبی از قدرت خرید شهروندان تحرک لازم خود را تا حدودی از دست داده است.

براساس آمار موجود ، فروش محصولات خودروی نو عرضه شده به بازار اروپا دستکم ظرف ماه های اخیر شاهد هفت درصد کاهش فروش بوده است.
برچسب ها: فروش ، خودرو ، پژو ، رنو ، فرانسه ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار