مونا زینال‌لو:

دانشجویان و نخبگان علمی خط مقدم اعمال سیاست‌های جوانی جمعیت هستند

مشاور وزیر بهداشت گفت: اگر می‌خواهیم ریل کم فرزندی و تجرد گرایی و مسائل تاخیر ازدواج در جامعه امروز تغییر کند، پیشروان این تغییر قطعا دانشجویان و نخبگان علمی هستند.

مونا زینال‌لو مشاور وزیر بهداشت گفت: بحث جمعیت در گذشته توسط دولت و حاکمیت ایران و همراهی مردم با سیاست‌های نظام منجر به طرح‌های کاهش نرخ باروری در دوره اجرایشان شد، بنابراین کاهش جمعیت براساس سیاست‌های کلان کشور با همکاری بخش سلامت و نظام شبکه بهداشت اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه حال با شرایط کنونی می‌بایست نگرش‌ها، بینش، انگیزه و عملکرد کارکنان شبکه بهداشت را در عرصه جمعیت و فرزندآوری تغییر دهیم، گفت: نیاز به افزایش مشاوره فرزندآوری، مشاوره‌های پیشگیری از سقط، حمایت از مقوله افزایش جمعیت و نظام ارزش گذایر سیستم شبکه و کارانه‌های پلکانی برای فرزندآوری برای کارکنان شبکه سلامت به خصوص بهورز‌ها و مراقبین سلامت داریم.

 زینال لو در ادامه یادآور شد: اگر می‌خواهیم ریل کم فرزندی و تجرد گرایی و مسائل تاخیر ازدواج در جامعه امروز تغییر کند، پیشروان این تغییر قطعا دانشجویان و نخبگان علمی هستند چراکه برای دانشگاهیان در این حوزه گفتگو‌ها و اتاق فکر‌های مختلف صورت می‌گیرد و نتیجه این گفتمان‌ها باید در جامعه نمود پیدا کند.

وی در ادامه به اثر جایزه ملی جوانی جمعیت در جامعه پرداخت و گفت: جایزه ملی باید فضای رقابتی و ارزیابی شفاف و قابل ارائه با شاخص‌های مشخص شده برای نخبگان و دانشجویان داشته باشد تا هیچ جای شبهه و چالشی در نتایج به وجود نیاید. علاوه بر این بهتر است جایزه برای برگزیدگان دارای امتیازات شایانی در سطح جامعه، فضای کاری و دانشگاهی باشد. چه بسا جایزه ملی جوانی جمعیت بتواند در تعامل با شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد و همین امر موجب افزایش رقابت و انگیزه در نخبگان شود.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار