نهاده در قبال شيرخام

براي ساماندهي و تثبيت قيمت شيرخام در بازار بايد نهاده توسط کارخانه ها در قبال دريافت شير توزيع شود.

محمدرضا اسماعيلي مديرعامل اتحاديه لبني ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: با توجه به قيمت پايه شيرخام، صنايع لبني حاضر هستند براساس قيمت تمام شده سود کم دريافت کنند.

وي ادامه داد:  اگر نهاده ها به دست اتحاديه لبني باشد و دامداران در قبال دريافت نهاده شير دريافت کنند مشکل توليد شيرخام در کشور برطرف مي شود چرا که برخي از دامداران فرصت طلب، نهاده ي ارزان دريافت مي کنند اما از تحويل شيرخام به اتحاديه لبني خودداري مي کنند.

اسماعيلي تصريح کرد: توزيع نهاده در کشور بايد ساماندهي شود و نهاده ي ارزان بايد به دست دامداراني که شير توليد مي کنند برسد زيرا بسياري از آنان با دريافت نهاده، شير توليد نمي کنند و نهاده را در بازار به فروش مي رسانند که باعث ساماندهي قيمت نهاده در بازار مي شود.

مديرعامل اتحاديه لبني ايران اضافه کرد: براي ساماندهي نهاده ها راهي جزء توزيع نهاده توسط کارخانه هاي لبني نيست و بايد دامداران در قبال توليد شير نهاده دريافت کنند.

وي خاطرنشان کرد: تنها راهکار براي ثبات قيمت نهاده ساماندهي و توزيع نهاده به دست کارخانه ها است زيرا باعث مي شود تا کارخانه ها و دامداران هيچ بهانه اي براي خريد و فروش شيرخام نداشته باشند./عب
برچسب ها: نهاده ، شیرخام ، بازار ، توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار