زنجان/

جهت گیری آموزشی در كشور،هدایت به سمت مهارتی شدن

جهت گیری آموزشی دركشور باید به سمت مهارتی شدن هدایت شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارارن مرکز زنجان رئیس دانشگاه علمی كاربردی استان زنجان گفت: با قوانین جدید تصویب هر رشته تحصیلی برای مراكز علمی كاربردی استان، منوط به معرفی محیط كار است و این مراكز موظف به عقد قرارداد با مراكز فنی-عملی یا ایجاد محیط عملی كار هستند.

فتحی با اشاره به مشكلات پیش روی مراكز علمی كاربردی در راستای تغییر ساختار دانشگاهی كشوراز شرایط تئوری خوانی به عمل گرایی،افزود: فرهنگ خانواده ها و دانشجویان نیاز به تغییر دارد و دانشگاهها نیز باید به لحاظ مجهز شدن به امكانات فعالیت عملی تغییرات بنیادی كرده و به سمت آموزش های مهارتی حركت كنند.

وی بااشاره به لزوم توسعه مشاغل و حرفه های سنتی استان زنجان، یادآورشد: این دانشگاه آمادگی پذیرش استادكاران مجرب را برای تدریس دروس عملی، رشته هایی چون مسگری، چاقوسازی، چاروق دوزی، فرش بافی و سایر مشاغل سنتی استان را دارد و برای تصویب این نوع رشته ها اولویت ویژه ای را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی استان زنجان تعداد دانشجویان حاضر در دانشگاههای علمی كاربردی استان زنجان را 9 هزارو 400 نفر عنوان و تصریح كرد: با حذف آزمون ورودی و آزمون جامع این دانشگاه راه برای فعالیت و تحصیل دانشجویان مهارت محور هموارتر شده است.

فتحی تعداد رشته های تحصیلی موجود در دانشگاههای علمی كاربردی استان زنجان را 100 رشته عنوان وخاطر نشان کرد: از این تعداد رشته 48 درصد در حوزه صنعت، 40 درصد در حوزه مدیریت و خدمات و مابقی در حوزه ادب و هنر و كشاورزی می باشد./س

برچسب ها: جهت ، گیری ، آموزشی ، مهارتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.